Literatura porównawcza (MK6)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-LP-A.N-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0220) Nauki humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Literatura porównawcza (MK6) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Elementarna umiejętność analizowania, interpretowania oraz porównywania tekstów literackich w języku angielskim. Znajomość języka angielskiego na poziomie C1. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z udziałem prowadzącego zajęcia: 30 h Konsultacje indywidualne: 2 h Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych: 10 h Przygotowanie się studenta do zaliczeń: 10 h Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu: 8 h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Aktywność i przygotowanie do zajęć - 01, 02, 03, 04 Prezentacja multimedialna- 01, 02, 04 |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami i zastosowaniami metody porównawczej w badaniach filologicznych , jak też przybliżenie miejsca komparatystyki we współczesnym literaturoznawstwie i kulturoznawstwie. |
Literatura: |
TOTOSY DE ZEPETNEK, Steven. Comparative Literature: Theory, Method, Application . Amsterdam: Rodopi, 1998. 13-20. FERRIS, David. “Why Compare?” A Companion to Comparative Literature. Ed. A. Behdad and D. Thomas. Oxford: Willey-Blackwell, 2011. REMAK, Henry H. H. “Literatura porównawcza – jej definicja i funkcja.” Antologia zagranicznej komparatystyki literackiej. Ed. H. Janaszek-Ivaničkova. Warszawa: Instytut Kultury, 1997. 25-36. |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna i rozumie miejsce i znaczenie komparatystyki oraz o specyfikę przedmiotową i metodologiczną literaturoznawstwa porównawczego. (K_W01) 2. Zna metodologie stosowane w obszarze badań komparatystyki literackiej w ich ujęciu historycznym i współczesnym. ((K_W02, K_W03) 3. Student zna podstawowe metody interpretacji tekstów literackich w ujęciu porównawczym (w tym polegające na badaniu relacji literatury anglojęzycznej j w kontekstach historii idei, filozofii i innych dyskursów humanistycznych). (K_W04) 3. Student potrafi zastosować metodologię i teorię komparatystyki literackiej w celu analizy porównawczej zróżnicowanych tekstów literackich w ich kontekstach kulturowych. (K_U02) (K_U03). 4. Student potrafi zaprezentować różne ścieżki interpretacji porównawczej przedstawionych mu tekstów kultury, umiejętnie dobierając strategie argumentacyjne. (K_U02) (K_U03). Kompetencje społeczne: 5. Student w pełni docenia dziedzictwo literackie i kulturowe wybranego obszaru językowego, interesuje się aktualnymi wydarzeniami w dziedzinie literatury i kultury oraz jest świadomy miejsca i roli literatury we współczesnym świecie. (K_K03) 6. Student jest gotów jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy i kompetencji oraz odbieranych treści (K_K01) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Patrycja Podgajna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.