Media-gatunki i formy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-MGF-A.N-1S.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media-gatunki i formy |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Realizacja modułu licencjackiego MK11 (Film i Nowe Media) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 30h Konsultacje indywidualne: 2h Przygotowanie do zajęć: 10h Gromadzenie materiałów do analizy: 10h Przygotowanie prezentacji zaliczeniowej: 20h Studiowanie literatury przedmiotu: 8h Przygotowanie do testu semestralnego: 10h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, W02, U02 prezentacja zaliczeniowa, test zaliczeniowy U01, K01 ocena ciągła |
Pełny opis: |
Kurs adresowany jest do studentów, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie analizy gatunków i form używanych współcześnie w kulturze popularnej. Celem kursu jest rozwinięcie zdolności analitycznych studentów w kontekście kulturowej teorii gatunku. Należy zaznaczyć, że wybór analizowanych tekstów ogranicza się tu do tzw. starych (analogowych) mediów, tj. prasy, radia i telewizji oraz filmu. W czasie kursu studenci poznają metody analizy gatunków z użyciem zarówno teorii strukturalistycznych, nierozerwalnie związanych z gatunkowością kulturową, jak również nowoczesnych metod empirycznych. |
Literatura: |
1. Art Silverblatt: Genre Studies in Mass Media: A Handbook. Routledge, 2015. 2. John Fiske: Introduction to Communication Studies. Routledge, 1997. 3. Guy Cook: The Discourse of Advertising. Routledge, 2006. 4. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Andrzej Kaliszewski, Wojciech Furman: Gatunki dziennikarskie: teoria, praktyka, język. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2006. 5. Glen Creeber (ed.): The Television Genre Book. Palgrave Macmillan, 2015. 6. David Bordwell, Kristin Thompson: Film Art: an introduction. McGraw Hill 2008. 7. David Bordwell: Making Meaning: inference and rhetoric in the interpretation of cinema. Harvard University Press, 1989. 8. Barry Langford: Film Genre: Hollywood and Beyond. Edinburgh University Press Ltd., 2005. 9. Jason Mittell: Genre and Television: From Cop Shows to Cartoons in American Culture. Routledge, 2004. 10. Henry Jenkins: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press, 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 - zna podstawowe metodologie, tradycje, szkoły, i procedury wykonywania zadań związanych z analizą, opisem i interpretacją wytworów anglojęzycznego obszaru kulturowego K_W08; W02 - ma podstawową wiedzę o odbiorcach kultury i mediów oraz wie, jak diagnozować ich potrzeby i jak oceniać jakość usług K_W09. Umiejętności: U01 - potrafi zdobywać wiedzę z zakresu problematyki kulturoznawczej poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych K_U01 U02 - czyta, rozumie, interpretuje, i tłumaczy anglojęzyczne teksty na temat podstawowych zjawisk kulturowych K_U09 Kompetencje społeczne: K01 - ma świadomość doniosłości wkładu anglojęzycznego obszaru kulturowego w rozwój człowieka oraz przyjmuje odpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa humanistycznego regionu, kraju, Europy, i świata K_K05 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Bendrat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.