Morfo-składnia i semantyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-MS-A.N-1S.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Morfo-składnia i semantyka |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Wykład: 15h Konwersatorium: 30h Konsultacje indywidualne: 2h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 25h Przygotowanie do zaliczeń/egzaminów: 23h Studiowanie literatury przedmiotu: 25h Razem: 120h = 4ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | testy, aktywność na zajęciach, przygotowanie do zajęć |
Pełny opis: |
Studenci zdobywają wiedzę z zakresu językoznawstwa kognitywnego. Najważniejsze zagadnienia realizowane to: kategoryzacja, prototyp oraz obrazowanie, w tym metafora i metonimia, integracja konceptualna oraz subiektyfikacja. Omawiane działy językoznawstwa: składnia, morfologia i semantyka. |
Literatura: |
R.Dirven i M. Verspoor (eds.) 2004. Cognitive Explorations of Language and Linguistics. Second Revised Edition. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. F. Ungerer i H.J. Schmid. 1996. An Introduction to Cognitive Linguistics. London/New York: Longman. Langacker, Ronald W. 2008. Cognitive Grammar. A Basic Introduction. New York: Oxford University Press. Langacker, Ronald W. 2013. Essentials of Cognitive Grammar. Oxford-New York: Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie zjawiska i terminologię gramatyki języka angielskiego w zakresie koniecznym do analizy konkretnych danych językowych (K_W01, K_W02) Zna i rozumie najnowsze rozwiązania teoretyczne we współczesnym językoznawstwie, a zwłaszcza w gramatyce generatywnej i językoznawstwie kognitywnym w zakresie wystarczającym do analizy materiału językowego (K_W01) Zna i rozumie podstawową anglojęzyczną terminologię stosowaną do analizy i opisu zjawisk językowych w ramach gramatyki generatywnej i językoznawstwa kognitywnego , co może zostać wykorzystane w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_W01, K_K02) Umiejętności Potrafi analizować strukturę i znaczenie podstawowych kategorii języka angielskiego z zastosowaniem anglojęzycznej terminologii językoznawczej w celu wykorzystania w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_U03, K_K01) Potrafi analizować i interpretować zjawiska językowe, co będzie przydatne w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_U02, K_K02) Kompetencje Jest gotów pogłębiać wiedzę o języku, w tym szczególnie wiedzy o języku angielskim w celu wykorzystania jej w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_K01, K_K02) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Daria Bębeniec, Joanna Jabłońska-Hood, Hubert Kowalewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.