Nauczanie wymowy angielskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-NWA-A.N-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie wymowy angielskiej |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontakowe: konwersatorium 30h liczba punktów ECTS: 1 Godziny niekontaktowe: - przygotowywanie się do zajęć i odrabianie pracy domowej: 30h - przygotowywanie się do zaliczenia: 15h - studiowanie literatury przedmiotu: 15h łączna liczba samodzielnej pracy studenta: 60 liczba punktów ECTS: 2 Łącznie liczba godzin: 90 Liczba punktów ECTS: 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - zaliczenie na ocenę (uzyskanie 60% punktów na teście) U1, W2 |
Pełny opis: |
Kurs koncentruje się na zagadnieniu nauczania wymowy angielskiej (fonodydaktyce) nierodzimych użytkowników tego języka. Celem kursu jest uwrażliwienie studentów na istotność nauczania wymowy i wskazanie problemów, w wyniku których jest ona często zaniedbywana w procesie dydaktycznym. Dodatkowo w trakcie kursu studenci poznają główne trendy i podejścia do nauczania wymowy. Omówione zostaną kwestie nauczania wymowy w odniesieniu do ucznia, nauczyciela i kontekstu dydaktycznego. Celem kursu jest wzbogacenie wiedzy teoretycznej studentów z zakresu metodologii nauczania wymowy oraz wyposażenie ich w praktyczne narzędzia niezbędne do nauczania wymowy w kreatywny i jak najbardziej efektywny sposób. |
Literatura: |
1. Celce-Murcia, M., Brinton, D.M., and Goodwin, J. (1996) “Teaching Pronunciation: a Reference for Teachers of English to Speakers of Other Languages.” Cambridge 2. Kelly, G. (2000). “How to Teach Pronunciation.” Longman 3. Sobkowiak, W. (1996). “English Phonetics for Poles.” Bene Nati 4. Szpyra-Kozłowska, J. (2015) "Pronunciation in EFL Instruction: a Research-Based Approach." Multilingual Matters |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 - posiada uporządkowaną elementarną wiedzę z zakresu fonodydaktyki języka angielskiego: K_W01 W02 - rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną problematyki językoznawstwa w zakresie fonetyki: K_W02 W03 - zna podstawową anglojęzyczną terminologię stosowaną do analizy i opisu artykulacji dźwięków mowy: K_W03 Umiejętności: U01 - potrafi zdobywać wiedzę z zakresu fonetyki i nauczania wymowy poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych: K_U01 U02 - potrafi w pracy zawodowej samodzielnie planować i realizować typowe zadania wymagające opisu i analizy w stopniu podstawowym zagadnień językoznawczych w zakresie fonetyki i nauczania wymowy: K_U03 Kompetencje społeczne: K01 - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie: K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bryła-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.