Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ocenianie w dydaktyce języka obcego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-ODJO-A.N-1S.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ocenianie w dydaktyce języka obcego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zagadnień związanych z nauczaniem języka angielskiego jako obcego w starszych klasach szkoły podstawowej (cele kształcenia językowego, sprawności językowe, podsystemy językowe).

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

3 punkty ECTS = 90 godzin


Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: 30


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):



Przygotowanie do zajęć: 20h



Przygotowanie projektu: 20h



Studiowanie literatury przedmiotu: 20h




Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

projekt

ocena udziału w dyskusji podczas zajęć

Literatura:

 Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman

 Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press

 McKay, P. (2006). Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

 Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press

 Pinter, A. (2006). Teaching Young Language Learners. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

W1: Ma zaawansowana wiedzę na temat najważniejszych zagadnień związanych z ocenianiem wiedzy i umiejętności uczniów w języku obcym. (K_W01)

W2: Zna najważniejsze techniki oceniania, w tym rodzaje testów oraz rozumie zasadność ich zastosowania oraz ich rolę w procesie uczenia się i nauczania języka. (K_W04)

W3: Zna w zaawansowanym stopniu cechy dobrych narzędzi pomiaru, a także rozumie czynniki, które wpływają na jakość tych narzędzi. (K_W04)

U1: stosuje we własnych zadaniach testowych (przeznaczonych dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej) różnorodne techniki służące ocenie wybranych obszarów wiedzy i umiejętności językowych uczniów, a także potrafi krytycznie ocenić użycie tych technik w zadaniach już istniejących. (K_U04)

U2: współpracując z innymi osobami, tworzy nauczycielski test osiągnięć szkolnych (klasy 4-8) zgodnie z zasadami konstrukcji testów, a także dostarcza informacji zwrotnej na temat przygotowanych przez inne osoby testów. (K_U09)

K1: wykazuje dbałość o tworzenie narzędzi pomiarowych najwyższej jakości, z zachowaniem najwyższych standardów merytorycznych, językowych oraz edycyjnych (K_K02)

K2: Jest gotów do krytycznej oceny swojej pracy i wyciągnięcia wniosków dla dalszego rozwoju profesjonalnego (K_K01)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0