Praktyczna nauka drugiego języka romańskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PNDJR-ROJFTJS-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka drugiego języka romańskiego |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | włoski |
Wymagania wstępne: | -znajomość języka włoskiego/hiszpańskiego na poziomie A2 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: konwersatorium 30h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): przygotowanie do zajęć – 10h przygotowanie prezentacji ustnych - 10h. przygotowanie prac pisemnych - 10h Łączna ilość godzin = 60h ( 2 pkt ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - prace pisemne po każdym module tematycznym : K_U06, K_U08, K_U09 - testy gramatyczno-leksykalne : K_W02, K_U08, K_U09 - wypowiedzi ustne, prezentacje grupowe na zadany temat: K_U04, K_U05, K_U07, K_U09 , K_K06 |
Pełny opis: |
Program Praktycznej nauki drugiego języka romańskiego (PN2JR) zakłada nauczanie języka włoskiego/hiszpańskiego poprzez rozwijanie wszystkich sprawności tj. mówienia, pisania, rozumienia, czytania, tłumaczenia. W toku zajęć trwających 6 semestrów realizowane są następujące cele:– kształtowanie i utrwalanie nawyków prawidłowej wymowy i intonacji;– ćwiczenia w czytaniu;– rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu (słuchanego, czytanego);– poznawanie i utrwalanie słownictwa z różnych dziedzin;– kształtowanie umiejętności formułowania ustnych wypowiedzi monologowych w zakresie poznawanej tematyki;– przygotowanie uczącego się do efektywnego stosowania języka w autentycznych sytuacjach komunikatywnych;– rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu;– ćwiczenia w wymianie sądów w dyskusji;– kształtowanie umiejętności formułowania tekstów pisanych;– poznanie i utrwalenie zjawisk językowych w zakresie gramatyki i leksyki;– znajomość podstawowych wiadomości na temat kultury i realiów Włoch/Hiszpanii. Celem zajęć w semestrze letnim jest opanowanie języka włoskiego/hiszpańskiego w mowie i w piśmie na poziomie A2. |
Literatura: |
LITERATURA : JĘZYK WŁOSKI 1. M. Bali, R. Rizzo, Nuovo Espresso 2, con videocorso, Alma Edizioni. 2. M. La Grassa, L`Italiano all`Universita 1, Edizioni Edilingua (wybrane jednostki dyd.) 3. M. la Grassa, M.Delitala, F. Quercioli, L`Italiano all`Uniwersita 2, Edilingua (wybrane jednostki dyd.) 4. C. Guastalla, Giocare con la scrittura. Attivita e giochi per scrivere in italiano. Alma Edizioni, Firenze.2004. 5. Di Francesco A., Naddeo C.,M., Bar Italia. Articoli sulla vita italiana per leggere,parlare, scrivere. Alma Edizioni, Firenze 2004. 6. Medaglia C., Medaglia F., Spazio civilta. Civilta italiana per stranieri. Livello A2. Loescher Editore 2013. 7. Materiały dydaktyczne ze stron internetowych: www.ladante.it, www.edilingua.it, www.almaedizioni.it, www.biografieonline.it, www.italianalingua.it. 8.T. Marin, La Nuova Prova Orale 1, ed. Edilingua 2021. 9. T. Marin, La Nuova Prova Orale 2, ed. Edilingua 2021. -------------------- Dla grupy uczącej się języka hiszpańskiego (grupa 2): Zeszyt ćwiczeń: - Aula internacional Plus 2 (2020), autorstwa Jaime Corpasa, Agustina Garmendii i Carmen Soriano. Editorial Difusión. ISBN: 978-84 -18032-20-2. Książka drugorzędna: - Gramática básica del estudiante de español. A1-B2 (2021), autorstwa Rosario Alonso Raya, Alejandro Castañeda Castro, Pablo Martínez Gila, Lourdes Miquel López, Jenaro Ortega Olivares i José Plácido Ruiz Campillo. Editorial Difusión. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 Student zna terminologię gramatyczną niezbędną do rozumienia i analizy zdań złożonych (wyrażanie przyczyny, skutku, relacji czasowych) – K_W02 W02 Student rozumie teksty z zakresu wybranej tematyki współczesnej kultury i cywilizacji Włoch - K_W04 W03 Student rozpoznaje różne gatunki tekstów (literackie, użytkowe, prasowe) oraz rejestry włoskiego języka mówionego (standardowy, potoczny) - K_W05 Umiejętności: U01 Student potrafi brać udział w dyskusji w języku włoskim, przedstawiać różne poglądy, argumentować, podsumowywać i streszczać dyskusję – K_U04 U02 Student porozumiewa się w języku włoskim w komunikacji codziennej na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - K_U05 U03 Student potrafi tworzyć prace pisemne w języku włoskim, np. opis wakacji, podróży, relacja z wydarzenia kulturalnego – K_U06 U04 Student jest w stanie przygotować dłuższe wypowiedzi ustne, dotyczące tematyki ogólnej, opisać wydarzenie z przeszłości (wakacje, wspomnienie z dzieciństwa) – K_U07 U05 Student potrafi wykorzystywać zródła internetowe do samodzielnego rozwijania kompetencji gramatycznej, leksykalnej i kulturowej (blogi, strony internetowe, podcasty) – K_U08 U06 Student umie samodzielnie planować swoją pracę indywidualną, jak i prace grupowe, np. przygotowanie prezentacji na zadany temat – K_U09 Kompetencje społeczne: K01 Student jest gotów do krytycznej oceny swoich umiejętności językowych wykorzystując np. internetowe ćwiczenia interaktywne o charakterze gramatyczno-leksykalnym – K_K01 K02 Student jest przygotowany do uczenia się języka w sposób samodzielny i kreatywny z wykorzystaniem różnorodnych materiałów dydaktycznych – K_K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Renata Bizek-Tatara, Maria García Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.