Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PNJA-A.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

The following criteria are applied in order for a student to pass the exam:

 65% or more as the total average in all four Modules;

 If at least 2 Modules are failed; the student fails the whole exam;

 In case of a failing grade, the student re-sits only those Modules in which he/she did not reach the 65% threshold;

 if 1 Module is failed (<65%), the final grade cannot be higher than 4 (dobry).


Grade:

niedostateczny - below 65%

dostateczny - 65% - 71%

dostateczny+ - 72% - 74%

dobry - 75% - 81%

dobry+ - 82% - 89%

bardzo dobry - 90% - 100%

Pełny opis:

Module 1: READING

3 parts, with texts approximating

2500 words in total

 Part 1: Three texts on a related

topic from a range of sources.

Each text is followed by 2

multiple-choice (four-option)

questions (there are 6 questions

altogether).

 Part 2: A text from which seven

relatively short paragraphs have

been removed and placed in a

jumbled order, together with an

extra paragraph, after the text.

 Part 3: A longer text followed by

seven multiple-choice (four

option) questions.

 20 items altogether

 duration: 50 minutes

 weighting: 20%

MODULE 2: WRITING

Part 1: Summary

 two topic-related texts (each 200 –

250 words long) and a summary task

requiring students to write a summary

of one of the ideas discussed in the

texts ; length: 60 – 80 words

 the instruction clearly specifying that

students must use their own words in

the summary to make them employ

paraphrase (‘paraphrasing abilities’ as

a separate category in the rating

scale)

 duration: 45 minutes

 weighing: 10%

Part 2: Essay

 students answer one question from a

choice of three questions

 text types: essay (opinion; suggesting

solutions to problems; speculating

about the casues)

 the format of the tasks: a topic

without the expected essay type

specified, each phrased in no more

than 50 words

 length: 300 – 350 words

 duration: 75 minutes

 weighing: 25%

MODULE 3: USE OF ENGLISH

Part 1: Use of English

 an achievement test, consisting of tasks

including items based on content of the

practical English course

 test in a standardized form: [1]

vocabulary gap filling with some of the

letters provided [2] keyword gap-filling

(sets of three sentences to be completed

with the same word) [3] word formation

[4] sentence transformation with a key

word provided [5] modified open cloze

 duration: 35 minutes

 weighing: 15%

Part 2: Translation

 A short (100-110 words) non-specialist

text (e.g. from general-interest journals,

general textbooks) in Polish to be

translated into English.

 students are required to demonstrate

their ability to translate from Polish into

English with the aid of a general

monolingual and a bilingual (Polish-

English) dictionaries. The focus of the

translation is both grammatical and

lexical precision, as well as appropriate

content transfer.

 duration: 25 minutes

 weighing: 10%

MODULE 4: SPEAKING

3 parts: [1] warm-up; [2] individual

long turn (based on a prompt with

two suggestions) and follow-up

questions / comments; [3] two-way

follow-up discussion on topics

relating to the prompts

 duration: 12 minutes per pair (16

minutes per a group of three)

 weighting: 20%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daria Bębeniec, Izabella Kimak
Prowadzący grup: Daria Bębeniec, Izabella Kimak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daria Bębeniec, Izabella Kimak
Prowadzący grup: Daria Bębeniec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daria Bębeniec, Izabella Kimak
Prowadzący grup: Katarzyna Stadnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0