Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PNJA1-A.N-1S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny zrealizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 30 Konsultacje indywidualne: 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 10 Czas poświęcony na pracę indywidualną (napisanie esejów): 18 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | K_U01: praca pisemna (paragraf, esej) K_W01: quiz K_U01, K_U07: aktywność |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z poprawnymi zasadami konstruowania różnorodnych wypowiedzi pisemnych w języku angielskim na poziomie B2 i rozwinięcie umiejętności konstruowania takich wypowiedzi poprzez analizę tekstów anglojęzycznych, poszerzanie słownictwa, zastosowanie odpowiednich struktur gramatycznych, a także odpowiedniej retoryki oraz rejestru językowego. |
Literatura: |
Evans, Virginia. Successful Writing: Intermediate. Newbury: 1999. Evans, Virginia. Successful Writing: Upper-Intermediate. Newbury: 2000. Zemach, D., Rumisek, A. Academic Writing from paragraph to essay. Macmillan, 2010. Cory, Hugh. 2003. Advanced Writing with English in Use. Oxford University Press. Folse, Keith S. 2010. Great Writing 2: Great Paragraphs. Third edition. Heinle Cengage Learning. Kirszner, Laurie G; Mandell, Stephen R. 2020. Focus on Writing. Fifth edition. Macmillan. Bailey, Stephen. 2004. Academic Writing: A Practical Guide for Students. Routledge. |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_U01: Student potrafi scharakteryzować prawidłową budowę akapitu oraz stosować poznane zasady przy tworzeniu własnych tekstów w języku angielskim K_W01, K_U01, K_U03: Student potrafi wskazać różnice między stylem formalnym i nieformalnym oraz użyć ich w praktyce K_W01, K_U01, K_U05, K_U08: Student rozróżnia spójniki i przysłówki zdaniowe oraz wyjaśnia pełnione przez nie funkcje; stosuje spójniki i przysłówki zdaniowe w celu tworzenia spójnego tekstu K_W01, K_U01, K_U03: Student potrafi opisać strukturę oraz cechy charakterystyczne tekstów w języku angielskim takich jak opis, opowiadanie, list formalny i nieformalny oraz esej K_K01, K_U01, K_U08: Student potrafi napisać samodzielnie w języku angielskim opis, opowiadanie, list formalny i nieformalny oraz esej z zastosowaniem odpowiedniego rejestru oraz z zachowaniem poprawności językowej K_W08: Student wyjaśnia pojęcie plagiatu oraz okazuje szacunek dla cudzej własności intelektualnej K_U02, K_U03: Student dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym nowożytnym) K_W05, K_K04: Student posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową K_U08: Student posługuje się dosyć bogatym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych), umożliwiającym realizację wymagań w zakresie tematów ujętych w Podstawie Programowej dla szkoły ponadpodstawowej K_U08: Student stosuje strategie kompensacyjne, w przypadku, gdy nie zna lub nie pamięta wyrazu (np. upraszczanie formy wypowiedzi, zastępowanie innym wyrazem, opis) K_W07, K_W04, K_K01, K_K02, K_U02, K_U04, K_U09: Student rozumie potrzebę doskonalenia swoich kompetencji językowych w zakresie konstruowania wypowiedzi pisemnej w języku angielskim w celu kształtowania tej sprawności w uczniach zgodnie z Podstawą Programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum, branżowej szkoły I stopnia dla przedmiotu język obcy nowożytny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Kula | |
Prowadzący grup: | Ewa Antoszek, Sarah Brady, Katarzyna Góral, Elżbieta Perkowska-Gawlik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Kniaź-Hunek | |
Prowadzący grup: | Laura Gomez, Katarzyna Góral, Lidia Kniaź-Hunek, Julia Kula, Marek Radomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Szczypa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.