Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PNJA1-A.N-1S.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny zrealizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium: 30

Konsultacje indywidualne: 2

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 10

Czas poświęcony na pracę indywidualną (napisanie esejów): 18


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

K_U01: praca pisemna (eseje)

K_W01: quiz

K_U01, K_U07: aktywność


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z poprawnymi zasadami konstruowania różnorodnych wypowiedzi pisemnych w języku angielskim na poziomie B2 i rozwinięcie umiejętności konstruowania takich wypowiedzi poprzez analizę tekstów anglojęzycznych, poszerzanie słownictwa, zastosowanie odpowiednich struktur gramatycznych oraz leksykalnych a także odpowiedniej retoryki oraz rejestru językowego.

Literatura:

Dobór podręczników i materiałów dydaktycznych zależny od prowadzącego

Efekty uczenia się:

K_W01, K_U01: Student potrafi scharakteryzować prawidłową budowę akapitu oraz stosować poznane zasady przy tworzeniu własnych tekstów w języku angielskim

K_W01, K_U01, K_U03: Student potrafi wskazać różnice między stylem formalnym i nieformalnym oraz użyć ich w praktyce

K_W01, K_U01, K_U05, K_U08: Student rozróżnia spójniki i przysłówki zdaniowe oraz wyjaśnia pełnione przez nie funkcje; stosuje spójniki i przysłówki zdaniowe w celu tworzenia spójnego tekstu

K_W01, K_U01, K_U03: Student potrafi opisać strukturę oraz cechy charakterystyczne tekstów w języku angielskim, w szczególności takich jak speculating about causes, soultions to a problem.

K_K01, K_U01, K_U08: Student potrafi napisać samodzielnie w języku angielskim esej z zastosowaniem odpowiedniego rejestru oraz z zachowaniem poprawności językowej

K_W08: Student wyjaśnia pojęcie plagiatu oraz okazuje szacunek dla cudzej własności intelektualnej

K_U02, K_U03: Student dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym nowożytnym)

K_W05, K_K04: Student posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową

K_U08: Student posługuje się dosyć bogatym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych), umożliwiającym realizację wymagań w zakresie tematów ujętych w Podstawie Programowej dla szkoły ponadpodstawowej

K_U08: Student stosuje strategie kompensacyjne, w przypadku, gdy nie zna lub nie pamięta wyrazu (np. upraszczanie formy wypowiedzi, zastępowanie innym wyrazem, opis)

K_W07, K_W04, K_K01, K_K02, K_U02, K_U04, K_U09: Student rozumie potrzebę doskonalenia swoich kompetencji językowych w zakresie konstruowania wypowiedzi pisemnej w języku angielskim w celu kształtowania tej sprawności w uczniach zgodnie z Podstawą Programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum, branżowej szkoły I stopnia dla przedmiotu język obcy nowożytny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grzegorz Czemiel, Kateryna Laidler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-32439b0f2 (2025-04-22)