Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PNJA2-A.N-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw gramatyki języka angielskiego. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - konwersatorium - 30 h - konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własne studenta): - przygotowanie do zajęć - 10 h - przygotowanie do testów / zaliczeń / egzaminów - 9 h - studiowanie literatury przedmiotu - 9 h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Testy pisemne - W11, U13 |
Pełny opis: |
Kurs poświęcony jest omówieniu gramatyki języka angielskiego w stopniu rozszerzonym. Tematyka zajęć obejmuje przegląd struktur gramatycznych związanych z poniższymi zagadnieniami: - Adjectives and adverbs - Non-finite verb forms: the infinitive, gerund vs. present participle, misrelated vs. unrelated participles, absolute constructions, the subjunctive - Verb complementation - Nouns and noun phrases - Articles - Introduction to complex sentences and clause types: simple sentences vs. complex sentences, subordinate vs. coordinate clauses, finite vs. non-finite clauses - Adjectival clauses, relative clauses - Adverbial clauses (of time, reason, result, purpose, concession, condition, comparison) - Expressing contrast - Inversion - Noun clauses, noun relative clauses - Revision and consolidation of the 1st year grammar course content: tenses, modal verbs, passive voice, reported speech |
Literatura: |
Obowiązkowa lektura przed każdymi zajęciami (poszczególne rozdziały/sekcje itd. z poniższych książek, zalecane przed konkretnymi zajęciami - według informacji uzyskanych na danych zajęciach od osoby prowadzącej) 1. Foley, Mark and Diane Hall. 2003. Longman Advanced Learners’ Grammar. Harlow: Person Education Ltd. 2. Hewings, Martin. 2005. Advanced Grammar in Use. 2nd ed. Cambridge: CUP. 3. Side, Richard and Guy Wellman. 2002. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman: Person Education Ltd. 4. Graver, B. D. 1986. Advanced English Practice. 3rd ed. Oxford: OUP. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student zna zasady poprawnego używania w mowie i na piśmie języka angielskiego jako języka obcego, w stopniu określonym dla poziomu C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: K_W11 Kompetencje społeczne: - student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie: K_K01 Umiejętności: - student posługuje się językiem angielskim jako językiem obcym w stopniu określonym dla poziomu C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: K_U13 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Daria Bębeniec, Angelina Żyśko, Konrad Żyśko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Daria Bębeniec, Konrad Żyśko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Daria Bębeniec, Joanna Jabłońska-Hood | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.