Praktyczna nauka języka angielskiego - wymowa i transkrypcja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PNJA4-A.N-1S.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - wymowa i transkrypcja |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość języka angielskiego. 2. Brak patologii zmysłu słuchu. 3. Brak większych ubytków w zębach. 4. Umiejętność zdobywania wiedzy poprzez robiewnie notatek na zajęciach i czerpanie z literatury przedmiotu. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. Obecność na zajęciach. Opuszczenie więcej niż jednych dwugodzinnych zajęć bez usprawiedliwienia dyskwalifikuje studenta. 2. Czynny udział w zajęciach. Prowadzący notuje szczególnie dobre wypowiedzi oraz nieprzygotowania do zajęć, przyznając, odpowiednio, +1 i -1 punkt. Warunkiem zaliczenia semestru jest zdobycie pozytywnej wartości punktowej. 3. Otrzymanie pozytywnych ocen z testów głównych i ewentualnie kilku kartkówek. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej, student ma szanse jej poprawy przy końcu semestru. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przyswojenie przez studentów zapisu fonetycznego oraz, pod okiem specjalisty-fonetyka, zdobycie nawyków artykulacyjnych charakterystycznych dla jęz. angielskiego oraz eliminacja wybranych elementów interferencji fonetycznej języka polskiego. Oprócz ćwiczenia wymowy głosek angielskich, które nie mają bliskich odpowiedników w języku polskim, studenci nabywają umiejętność wielowymiarowej modyfikacji pozostałych polskich głosek oraz zdobywają sprawność w praktycznym zastosowaniu ogólnych prawideł rządzących wymowa angielską. |
Literatura: |
1. Wells, J. C. Longman Pronunciiation Dictionary, 1990. Longman. 2. Szpyra-Kozłowska, J i W. Sobkowiak. (2005). Workbook in English Phonetics for Polish Students of English. 3. Longman Interactive English Dictionary – wybrane materiały wideo Gonet, W. 1981. “’Legato speech’, or the psychology of teaching phonetic fluency”. W: Lubelskie Materiały Neofilologiczne, str. 310-317 4. Gonet, W. 1981. “’Legato speech’, or the psychology of teaching phonetic fluency”. W: Lubelskie Materiały Neofilologiczne, str. 310-317 oraz inne materiały, które będa udostępnione przez prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
1. Umiejętność rozpoznawania i wymowy angielskich głosek oraz ich ważniejszych wariantów. 2. Znajomość systemu fonetycznego języka polskiego i angielskiego. Umiejętność dokonywania porównania obu systemów. 3. Znajomość reguł interferencji języka polskiego na angielski oraz wiedz, jak ją eliminować. 4. Umiejętność interpretacji dłuższych fragmentów tekstów w celu ułatwienia ich percepcji i rozumienia przez słuchaczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bryła-Cruz, Kateryna Laidler, Marek Radomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bryła-Cruz, Kateryna Laidler, Marek Radomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.