Praktyczna nauka języka angielskiego - wymowa i transkrypcja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PNJA4-A.N-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - wymowa i transkrypcja |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | • Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 2,0 • Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 • Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 • Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 • Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 3,0 Razem: 30 godzin = 1 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalna liczba nieobecności nieusprawiedliwionych - 2 x 1 godziny dydaktyczne. 30% nieobecności (bez względu na przyczynę) uniemożliwia otrzymanie zaliczenia. 2. Podstawą otrzymania zaliczenia jest systematyczne przygotowywanie się do zajęć, aktywny udział w zajęciach oraz pozytywne oceny ze sprawdzianów pisemnych i ustnych. |
Pełny opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest przełożenie na umiejętności praktyczne wiadomości teoretycznych uzyskanych na zajęciach z fonetyki, ze szczególną uwagą poświęconą na eliminację interferencji jęz .polskiego na wymowę angielską. Zajęcia w semestrze III i IV obejmują następującą tematykę: 1. Akcent wyrazowy i zdaniowy. 2. Formy słabe. 3. Procesy mowy łączonej. 4. Rytm. 5. Intonacja. |
Literatura: |
1. A. Mańkowska, M. Nowacka, M. Kłoczowska (2009) How Much Wood Would a Woodchuck Chuck? English Pronunciation Practice Book. Kraków-Rzeszów-Zamość: Konsorcjum Akademickie 2. J. Szpyra, W. Sobkowiak (2011) Workbook in English Phonetics. Lublin: UMCS 3. J. Arabski, A. Porzuczek, A. Rojczyk (2013) Praktyczny kurs wymowy angielskiej dla Polaków. Katowice: Uniwersytet Śląski 4. W. Sobkowiak (2001) English Phonetics for Poles. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie 5. M. Vaughan-Rees (2002) Test your pronunciation. Edinburgh Gate: Pearson Ltd. & Penguin Books 6. G. Kelly (2000) How to Teach Pronunciation. Edinburgh Gate: Pearson Education Limited 7. M. Ponsonby (1998) How Now Brown Cow? A course in the pronunciation of English. New York / London / Toronto / Sydney / Tokyo / Singapore: Prentice Hall |
Efekty uczenia się: |
01 posiada wiedzę dotyczącą miejsca akcentu Received Pronunciation w krajobrazie akcentów i dialektów brytyjskich; potrafi tę wiedzę odnieść do opisu akcentu słyszanego w mowie rodzimych użytkowników jęz. angielskiego: K_W01, K_U01, K_U02 02 potrafi opisać i wymówić cechy charakterystyczne angielskich dźwięków, mowy łączonej oraz prozodii: K_W02, K_U02, K_U06 03 zna zasady tworzenia zapisu fonetycznego; biegle posługuje się transkrypcją fonetyczną, zarówno w czytaniu, jak i w samodzielnym zapisie: KW_04, K_U06 04 potrafi wymówić głoski języka angielskiego, z uwzględnieniem ich wariantów kontekstowych: K_U01, K_U02 05 rozumie istotę interferencji fonetycznej i zna sposoby eliminacji akcentu polskiego w wymowie angielskiej; potrafi ocenić wymowę innych osób: K_W01, K_W04, K_U02, K_U10 06 jest świadomy roli słuchania w doskonaleniu wymowy w języku obcym i potrafi wykorzystywać nowoczesne technologie do wyszukiwania autentycznych materiałów dźwiękowych w celu zwiększenia swojej ekspozycji na język mówiony; jest świadomy odpowiedzialności za samodzielną pracę nad wymową: K_U04, K_U10, K_K01 07 jest świadomy odpowiedzialności za przyszłe kształcenie fonetyczne swoich uczniów, którzy potrzebują kompetentnego nauczyciela, będącego dobrym wzorcem wymowy: K_K01, K_K03 08 zna wybrane, związane z zakresem merytorycznym modułu wymagania szczegółowe z Podstawy Programowej kształcenia ogólnego dla przedmiotu język nowożytny: K_W02 09 potrafi krytycznie ocenić wybrane problemy / zjawiska fonetyczne, w tym te wskazane Podstawie Programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum, branżowej szkoły I stopnia dla przedmiotu język nowożytny: K_U02 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kateryna Laidler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.