Praktyki zawodowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PR-ZAW-H.N-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki zawodowe |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | weryfikacja dokumentacji praktyk, w tym dokumentacji administracyjnej i dotyczących aktywności studenta na praktyce |
Pełny opis: |
Student/studentka – zobowiązani są do odbycia po 60 godzin praktyki pedagogiczno- przedmiotowej z zakresu historii w szkole podstawowej. Istnieje możliwość uzupełnienia wymaganej ilości godzin (opieka na akademii rocznicowej; spotkaniu dyskusyjnym w szkole lub opieka nad dziećmi i młodzieżą podczas innej zorganizowanej społecznej aktywności uczniów). Mogą one zostać potraktowane jedynie jako godziny hospitacyjne, chyba, że student wykaże w dokumentacji samodzielną pracę w programowaniu i przygotowaniu takich przedsięwzięć. Praktyka odbywa się zgodnie z przyjętymi na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu M. Curie- Skłodowskiej procedurami i za zgodą placówki przyjmującej. Harmonogram praktyki zostaje opracowany w porozumieniu i pod kierunkiem nauczyciela- opiekuna praktyki. Zajęcia studenta/studentki powinny być rozłożone równomiernie lub stopniowane- w miarę narastania umiejętności praktykanta. Obowiązkiem studentów jest samodzielne przeprowadzenie 30 %, z zaplanowanych 60, godzin praktyki. Działania te muszą zostać potwierdzone odpowiednią, potwierdzoną przez obie strony (studenta i opiekuna) dokumentacją (konspekt). Potwierdzenia ze strony nauczyciela wymagają też plany godzin hospitowanych. |
Literatura: |
Podstawa Programowa dla przedmiotu historia z wiedzą o społeczeństwie: http://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/4c.pdf; M. Bieniek, Dydaktyka Historii, wybrane zagadnienia, Olsztyn, 2009; E. Chorąży i inni, Edukacja historyczna w szkole, teoria i praktyka, Warszawa 2009; Innowacyjnośc w edukacji historycznej i w promocji dziedzictwa kulturowego regionu, pod red. Z. Biegański, T. Maresz, Toruń 2012; Edukacja historyczna o Lublinie, pod red. M. Ausz i inni, Lublin 2012; inna wybrana literatura, podręczniki, atlasy historyczne i strony WWW |
Efekty uczenia się: |
student/studentka W01- znają zasady funkcjonowania szkoły, wymagania programowe oraz metody i strategie pracy z zespołem klasowym i uczniem indywidualnym; W02- znają zasady nauczania: przekazywania wiedzy, jej utrwalania, weryfikacji i oceniania K01- charakteryzują zasady funkcjonowania szkoły i włączają się w pracę wychowawczo-edukacyjną szkoły, wdrażają założenia programowe oraz stosują metody i strategie pracy z zespołem klasowym i uczniem indywidualnym; K02- podejmują działania edukacyjne z zakresu: przekazywania wiedzy, jej utrwalania, weryfikacji i oceniania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Bugajska-Więcławska | |
Prowadzący grup: | Joanna Bugajska-Więcławska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.