Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SM-ARW-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Seminarium: 30 h

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie do zajęć: 50 h

Przygotowanie do zaliczeń: 50 h

Studiowanie literatury przedmiotu: 50 h

Razem: 180 h = 6 pkt ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zobacz w części szczegółowej sylabusa u prowadzącego Twoje zajęcia

Pełny opis:

Celem zajęć jest przygotowanie przez słuchaczkę / słuchacza pracy magisterskiej. Obejmuje to sformułowanie tematu pracy, odnalezienie literatury i zapoznanie się z nią, zebranie materiałów, poddanie ich analizom, wyciągnięcie z nich wniosków a także sformułowanie oraz zredagowanie tekstu pracy.

Literatura:

Literatura dobierana indywidualnie, uzależniona od tematyki pracy magisterskiej.

Efekty uczenia się:

01 – Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię archiwistyki i nauk o dokumencie oraz na zaawansowanym poziomie ustalenia teoretyczne i metodologiczne tych nauk w tym ich związek z przemianami metodologicznymi w zakresie nauk humanistycznych (K_W01)

02 – Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu historyczne i współczesne formy dokumentacji, typy instytucji archiwalnych oraz kierunki przemian systemów zarządzania dokumentacją i archiwaliami (K_W02)

03 – Student zna i rozumie główne tendencje rozwojowe nauk historycznych oraz podstawowe metody analizy i interpretacji źródeł historycznych, zdarzeń i procesów dziejowych jako czynniki wpływające na potrzeby informacyjne użytkowników zasobu archiwalnego oraz dokumentacji współczesnej (K_W05)

04 – Student potrafi właściwie dobierając źródła analizować i interpretować zjawiska związane z dokumentacją i materiałami archiwalnymi, z wykorzystaniem podstawowej terminologii oraz ustaleń teoretycznych archiwistyki i nauk o dokumencie a także formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w tym obszarze przystosowując istniejące metody i narzędzia lub opracowując nowe i wykazując się innowacyjnością w tym zakresie (K_U01)

05 – Student potrafi korzystać ze współczesnej dokumentacji oraz z zasobu archiwalnego dla celów naukowych i praktycznych dokonując właściwego doboru źródeł oraz wyszukując, analizując, twórczo interpretując i oceniając zawarte w nich informacje (K_U02)

06 – Student potrafi korzystać w szerokim zakresie z literatury z zakresu archiwistyki i nauk o dokumencie dokonując właściwego jej doboru oraz wyszukując, analizując, interpretując i oceniając zawarte w niej informacje oraz wyciągając z nich wnioski (K_U03)

07 – Student potrafi formułować i weryfikować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi w zakresie archiwistyki i nauk o dokumencie (K_U06)

08 – Student potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu archiwistyki i nauk o dokumencie, ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, w tym prezentując, w szczególności w formie pracy dyplomowej wnioski wyprowadzone z literatury przedmiotu oraz własnej analizy innych źródeł (K_U07)

09 – Student potrafi samodzielnie prowadzić debatę przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska odwołując się do ustaleń teoretycznych archiwistyki i nauk o dokumencie (K_U08)

10 – Student jest gotów do kreatywnego rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych pojawiających się w działalności archiwalnej i zarządzaniu dokumentacją oraz jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym ich rozwiązaniem (K_K02)

11 – Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w odniesieniu do wykorzystywania archiwaliów i dokumentacji oraz czynności wchodzących w zakres działalności archiwalnej i zarządzania dokumentacją (K_K04)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Konstankiewicz, Monika Napora, Małgorzata Szabaciuk, Mirosław Szumiło, Marek Woźniak
Prowadzący grup: Marek Konstankiewicz, Monika Napora, Małgorzata Szabaciuk, Mirosław Szumiło, Marek Woźniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0