Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SM-JGT-A.N-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Seminarium: 45h Konsultacje indywidualne: 2h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Ogólne przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zajęć w kontekście pracy dyplomowej: 30h Studiowanie literatury przedmiotu: 33h Razem: 125h = 5 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Bieżąca ocena postępów Studentów odbywa się w oparciu o: a) obecność na zajęciach b) czynny udział w zajęciach (dyskusja wybranych fragmentów prac własnych i innych członków seminarium) c) formalną i merytoryczną prezentację i dyskusję kolejnych fragmentów pracy dyplomowej d) prezentację i dyskusję lektur pozostających w związku z tematem pracy dyplomowej. Na podstawie pozytywnej oceny bieżącej postępów Studenta jego/jej semestralna ocena końcowa zależy od e) stanu zaawansowania i jakości treści pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie stawia sobie za cel zapoznanie studiujących z najważniejszymi teoriami i szkołami fonologicznymi oraz metodologią badań fonologicznych ze szczególnym uwzględnieniem analizy wybranych aspektów fonologii j. angielskiego i polskiego oraz przygotowanie osób uczestniczących w seminarium do przygotowania pracy magisterskiej. Seminarium obejmuje następujące zagadnienia: = wprowadzenie do przedstruktualistycznych i strukturalistycznych podejść do fonologii (szkoła kazańska, szkoła praska, szkoła strukturalizmu amerykańskiego, londyńska szkoła fonetyczna, glossematyka), - poznanie założeń i metodologii fonologii generatywnej (reprezentacja głęboka i fonetyczna, uporządkowane reguły fonetyczne, derywacja fonologiczna, cechy dystynktywne itd), - poznanie założeń i metodologii fonologii nielinearnej, w szczególności wydzielenia poziomu sylaby, melodii oraz szkieletu, - poznanie założeń i metodologii fonologii niederywacyjnej, w szczególności zasad teorii optymalności |
Literatura: |
Szpyra-Kozłowska, J. "Wprowadzenie do współczesnej fonologii" Anderson, S. "Phonology in the 20th century" Chomsky, N., Halle, M. "The Sound Pattern of English". McCarthy, J. "Optimality Theory" Roca & Johnson "A Course in Phonology" |
Efekty uczenia się: |
Uczestnik/uczestniczka seminarium: K_W01 ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę w zakresie wybranych teorii fonologii, która jest niezbędna w przygotowaniu pracy magisterskiej . K_W02 zna i rozumie w stopniu zaawansowanym terminologię fonetyczną i fonologiczną. K_W03 zna najważniejsze stanowiska metodologiczne, teorie, szkoły, nurty i kierunki oraz główne tendencje rozwojowe w fonologii, K_W04 zna specyfikę badań i metodologię badań fonologicznych, K_U01 potrafi posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z fonologii do argumentowania własnych poglądów lub poglądów innych autorów, do formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań oraz w celu realizowania praktycznych działań zawodowych, diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji zawodowych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych K_U02 potrafi w pogłębionym stopniu przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów zjawisk fonologicznych, stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia w zakresie fonologii, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym oraz ich wykorzystania w pracy zawodowej K_U03 potrafi w zaawansowanym stopniu wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem nowoczesnych technik informacyjnych K_U05 posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów K_K01 jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, uznawania znaczenia wiedzy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Adam Głaz, Hubert Kowalewski, Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Przemysław Łozowski, Jolanta Szpyra-Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.