Technologie mobilne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-TM-TCAK-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie mobilne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=7983 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe - 30 godz. Konsultacje - 3 godz. Przygotowanie do zajęć (w tym zapoznanie się z zalecaną literaturą, blogami i materiałami filmowymi) - 20 godz. Przygotowanie prezentacji na temat funkcjonującej aplikacji mobilnej - 10 godz. Przygotowywanie pracy zaliczeniowej - 27 godz. (przygotowanie pracy - 15 godz. / samodzielne zapoznanie się z trendami w projektowaniu i funkcjonowaniu aplikacji mobilnych - 12 godz.). |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Prezentacje prezerntowane i omawiane podczas zajęć |
Pełny opis: |
W trakcie kursu zaprezentowane zostaną kluczowe zagadnienia związane z technologiami mobilny: - pojęcie mobilności w naukach społecznych i kulturze, - technologie mobilne jako część Czwartej Rewolucji Przemysłowej, - specyfika użytkowników aplikacji mobilnych, - technologiczna specyfika współczesnego rynku rozwiązań mobilnych, - kluczowe pojęcia w rozwoju technologii mobilnych: Sharing economy, VR, IR, AI, - modele biznesowe tworzenia i rozwoju aplikacji mobilnych, - istotne etapy podczas projektowania aplikacji mobilnych, - metody analityki sukcesu/porażki aplikacji mobilnych, - kulturowy wymiar aplikacji mobilnych, - przyszłość rozwiązań mobilnych. Integralną częścią zajęć będą ćwiczenia mające zaznajomić użytkowników z różnymi etapami projektowania i tworzenia aplikacji mobilnych. |
Literatura: |
Publikacje na temat technicznych i biznesowych realiów funkcjonowania aplikacji mobilnych: Żółkiewska S., Rycharska M., Gryczko N. 2018 Biznes w świecie mobile, Warszawa: Poltext. Zaremba M. 2015 Mobile dla menedżerów, Warszawa: Poltext. red. Szalbierz Z. 2019 Innowacje technologiczne w teorii i praktyce, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. red. Dejnaka A. 2019 Marketing mobilny, Warszawa: Difin. Gmiterek G. 2017 Wykorzystanie aplikacji mobilnych w muzeach – przegląd i analiza polskich projektów, e-mentor 2(69), 25-39. Kall J. 2017 Mobilna transformacja polskich Milenialsów jako determinanta skutecznej komunikacji mobilnej, Handel Wewnętrzny 5(370), 231-240. Mazurkiewicz B. 2015 Gry miejskie oparte na lokalizacji jako sposób promocji miasta, Handel Wewnętrzny 4(357), 328-336. Kulturowe aspekty aplikacji mobilnych: Orzeł B. 2017 Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego (w internecie dostępny jest maszynopis dysertacji doktorskiej, na podstawie której powstała ta książka). Krzysztofek K. 2014 Społeczeństwo w XXI wieku: rozproszenie i nadzór. Analiza dwóch trendów, Studia Socjologiczne 1 (212), 19-44. Harari Y.N. 2018 Homo deus: krótka historia jutra, Kraków: Wydawnictwo Literackie. Raporty: Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów/ klientów indywidualnych, raport z badań zleconych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (2018). Technologie mobilne w nowoczesnej Polsce – odpowiedzialny rozwój i równe szanse, raport PWC (2016). Diagnoza Społeczna 2015, Warunki i Jakość Życia Polaków - Raport, raport zespołu J. Czapińskiego (2015). Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce, raport IAB Polska (2013). Podręczniki na temat kodowania aplikacji mobilnych: Griffiths D., Griffiths D. 2017 Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wydanie II, Gliwice: Helion. Phillips B., Stewart C., Marsicano K. 2017 Programowanie aplikacji dla Androida. The Big Nerd Ranch Guide. Wydanie III, Gliwice: Helion. Tutoriale dostępne na portalu YouTube Przykładowe portale i blogi na temat technologii mobilnych (szerzej technologii cyfrowych): www.spidersweb.pl www.niebezpiecznik.pl www.jestem.mobi.pl (do 2018) www.mobeedick.com/blog (obecnie) Polecane kanały YouTube Marqueesem Brownleem Darmowe kursy on-line: Internetowe Rewolucje Google |
Efekty uczenia się: |
ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: - w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową nauk o kulturze, szczególnie w aspekcie kultury cyfrowej; główne kategorie pojęciowe, metody i teorie badań współczesnej kultury i społeczeństwa i złożone zależności w obrębie wiedzy o kulturze cyfrowej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki społeczeństwa informacyjnego i sieciowego (K_W01); - kategorie badawcze, metody selekcji i oceny informacji oraz metody analizy i interpretacji danych wykorzystywane na gruncie badań społecznych, kulturowych oraz w netnografii i nowej nauce sieci (K_W02); - podstawy teorii komunikacji, historii i funkcjonowania mediów, ich roli społecznej i kulturowej oraz zagadnienia wpływu nowych mediów na kształt i charakter współczesnej kultury (K_W03); - podstawowe pojęcia właściwe dla współczesnej sztuki i estetyki (szczególnie dotyczące nowych mediów), kultury współczesnej, animacji kultury, historii kultury, filozofii, problematyki społeczeństwa informacyjnego i cyberkultury oraz designu (K_W04); - przykłady i specyfikę współczesnych zjawisk artystycznych i kulturowych, ze szczególnym uwzględnieniem estetyki nowych mediów i designu oraz problematykę praktycznej adaptacji wytworów i obiektów kultury nowych mediów, w tym gier komputerowych (K_W05); - sposoby wykorzystania języków programowania, aplikacji, programów komputerowych i innych technologii cyfrowych do tworzenia wytworów kulturowych; rozumie ich znaczenie dla współczesnej kultury (K_W06); - podstawy dziennikarstwa internetowego oraz marketingu i reklamy realizowanej we współczesnych instytucjach kultury z wykorzystaniem nowych mediów (K_W10); - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, w tym dotyczące świata kultury i związanych z nią problemów (K_W11). ABSOLWENT POTRAFI: - projektować strony internetowe, potrafi dobrać metody i narzędzia ICT adekwatne do popularyzowania działań kulturowych w sieci (K_U04); - korzystać z technik komunikacyjno-informacyjnych niezbędnych do tworzenia: aplikacji komputerowych, multimedialnych zasobów internetowych, projektów z zakresu dziennikarstwa internetowego, reklamy i promocji oraz obiektów kulturowych wytworzonych w oparciu o technologie cyfrowe (K_U05); - organizować i planować pracę własną oraz realizować projekty kulturowe i medialne z innymi osobami w ramach pracy zespołowej, również w zespołach o charakterze interdyscyplinarnym, w oparciu o aplikacje i technologie cyfrowe, nowe media i Internet (K_U09); - samodzielnie zdobywać wiedzę, planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (K_U10). ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: - rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności (w tym z zakresu technologii cyfrowych) (K_K02); - aktywnego uczestniczenia w życiu społecznym i kulturalnym oraz podejmowania działań na rzecz interesu publicznego z wykorzystaniem współczesnych narzędzi sieciowych i cyfrowych, w tym w zakresie archiwizowania i udostępnianiu dziedzictwa kultury (K_K03); - podejmowania działań innowacyjnych i przedsiębiorczych z wykorzystaniem nowych technologii (K_K04); - profesjonalnego i etycznego pełnienia ról zawodowych, wykazywania się postawą dialogu i otwartości na odmienne od własnych poglądy, przekonania, różnice etniczne, religijne i inne, oraz ponoszenia odpowiedzialności za powierzone zadania, w tym odpowiedzialności prawnej związanej z pracą z technologiami i zasobami cyfrowymi (K_K05). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dariusz Dobrowolski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Kotyra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Maciejewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Maciejewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bomba | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mateusz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.