Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-UOSPE-H-2S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Wykład: 15h

Konsultacje indywidualne: 1 h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):


studiowanie literatury przedmiotu: 5h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

zaliczenie na ocenę W08, U08, K03, K05

Pełny opis:

Przedmiot przeznaczony jest dla studentów kierunku nauczycielskiego przygotowujących się do zawodu nauczyciela historii i wiedzy o społeczeństwie

Literatura:

Przepisy dotyczące indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. poz. 1616);

Przepisy dotyczące zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 1591);

Przepisy dotyczące warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1578).

Wybrane artykuły i strony WWW.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W08: Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Umiejętności:

U08: Student ma świadomość o poziomie swojej wiedzy i konieczności jej ustawicznego pogłębiania

Kompetencje społeczne:

K03: Student ma właściwe przygotowanie dydaktyczne do wykonywania nauczyciela historii i społeczeństwa w warunkach pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

K05: Student ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania swoich umiejętności teoretycznych i praktycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Bugajska-Więcławska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Bugajska-Więcławska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0