Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Uczeń o SPE na lekcjach języka polskiego w klasach 4-8

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-USLJK-FP.N-1S.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Uczeń o SPE na lekcjach języka polskiego w klasach 4-8
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Realizacja specjalności nauczycielskiej, przyjęcie na podstawie zapisu do wyczerpania limitu miejsc w grupie. Zajęcia realizowane online na Wirtualnym Kampusie.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium: 15,0

Konsultacje indywidualne: 1,0

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 14,0

Łączna ilość h = 60 (2 pt ECTS)


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

01, 06 - udział w dyskusji, przygotowanie stanowiska, opinii, wypowiedzi na wskazane tematy dotyczące problematyki poruszanej na zajęciach, odwołanie się do literatury,


02-05 - wykonanie zadań na platformie.

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie z kluczowymi problemami dotyczącymi pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach j. polskiego w szkole podstawowej.

Literatura:

Każdy uczeń jest ważny. Indywidualizacja na lekcji języka polskiego, red. Janus-Sitarz A., Kraków 2017

Kostyra-Cieślak T., Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych, Warszawa 2013

McCombs B., Pope J. E., 1997, Uczeń trudny: jak skłonić go do nauki, Warszawa.

Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie, red. Plichta P. i inni, Kraków 2017.

Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej, red., Bidziński K., Kielce 2012.

Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, red. Osika D., Wojnarska A., Lublin 2001.

Efekty uczenia się:

Wiedza

W01 ma wiedzę na temat uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i strategiach wspierania ich rozwoju na lekcjach języka polskiego: K_W01; B.1.W4.; B.2.W1.; B.2.W4.; B.2.W5.; B.2.W6. D.1/E.1.W7., D.1/E.1.W9., D.1/E.1.W12.

Umiejętności

U02 potrafi zastosować zalecenia z diagnozy ucznia o SPE na lekcjach j. polskiego: K_U01; K_U02; K_U04; B.1.U1.; B.1.U5.; B.2.U1.; B.2.U6. D.1/E.1.U7. D.1/E.1.U11.

U03 potrafi przygotować materiały edukacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia: K_U01; K_U02; K_U04; B.1.U1.; B.1.U5.; B.2.U1.; B.2.U6. D.1/E.1.U7.

U04 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł i funkcjonalnie wykorzystywać wiedzę na temat wspierania rozwoju uczniów o SPE: K_U01; K_U02; K_U04; K_U06; B.1.U5.; B.2.U1.; B.2.U6. D.1/E.1.U7.

U05 potrafi współpracować w zespole nauczycieli wspierających rozwój ucznia o SPE: K_U10, B.1.U3.; B.2.U4.; D.1/E.1.U11.

Kompetencje społeczne

K06 ma świadomość roli samokształcenia, odpowiedzialności i refleksyjności w realizacji zadań dydaktycznych związanych z uczniami o SPE: K_K01; K_K02; K_K03; B.1.K1.; B.2.K1.; B.2.K3. D.1/E.1.K1. D.1/E.1.K9.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Latoch-Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Latoch-Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Latoch-Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0