Uczeń o SPE na lekcjach języka polskiego w klasach 4-8
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-USLJK-FP.N-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Uczeń o SPE na lekcjach języka polskiego w klasach 4-8 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Realizacja specjalności nauczycielskiej, przyjęcie na podstawie zapisu do wyczerpania limitu miejsc w grupie. Zajęcia realizowane online na Wirtualnym Kampusie. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 15,0 Konsultacje indywidualne: 1,0 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 14,0 Łączna ilość h = 60 (2 pt ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 01, 06 - udział w dyskusji, przygotowanie stanowiska, opinii, wypowiedzi na wskazane tematy dotyczące problematyki poruszanej na zajęciach, odwołanie się do literatury, 02-05 - wykonanie zadań na platformie. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie z kluczowymi problemami dotyczącymi pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach j. polskiego w szkole podstawowej. |
Literatura: |
Każdy uczeń jest ważny. Indywidualizacja na lekcji języka polskiego, red. Janus-Sitarz A., Kraków 2017 Kostyra-Cieślak T., Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych, Warszawa 2013 McCombs B., Pope J. E., 1997, Uczeń trudny: jak skłonić go do nauki, Warszawa. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie, red. Plichta P. i inni, Kraków 2017. Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej, red., Bidziński K., Kielce 2012. Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, red. Osika D., Wojnarska A., Lublin 2001. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W01 ma wiedzę na temat uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i strategiach wspierania ich rozwoju na lekcjach języka polskiego: K_W01; B.1.W4.; B.2.W1.; B.2.W4.; B.2.W5.; B.2.W6. D.1/E.1.W7., D.1/E.1.W9., D.1/E.1.W12. Umiejętności U02 potrafi zastosować zalecenia z diagnozy ucznia o SPE na lekcjach j. polskiego: K_U01; K_U02; K_U04; B.1.U1.; B.1.U5.; B.2.U1.; B.2.U6. D.1/E.1.U7. D.1/E.1.U11. U03 potrafi przygotować materiały edukacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia: K_U01; K_U02; K_U04; B.1.U1.; B.1.U5.; B.2.U1.; B.2.U6. D.1/E.1.U7. U04 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł i funkcjonalnie wykorzystywać wiedzę na temat wspierania rozwoju uczniów o SPE: K_U01; K_U02; K_U04; K_U06; B.1.U5.; B.2.U1.; B.2.U6. D.1/E.1.U7. U05 potrafi współpracować w zespole nauczycieli wspierających rozwój ucznia o SPE: K_U10, B.1.U3.; B.2.U4.; D.1/E.1.U11. Kompetencje społeczne K06 ma świadomość roli samokształcenia, odpowiedzialności i refleksyjności w realizacji zadań dydaktycznych związanych z uczniami o SPE: K_K01; K_K02; K_K03; B.1.K1.; B.2.K1.; B.2.K3. D.1/E.1.K1. D.1/E.1.K9. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.