Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Webwriting

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-W-FP.CW-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Webwriting
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:


Laboratorium: 15 h


Konsultacje indywidualne: 1 h


- Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)


Przygotowanie do zajęć: 19 h


Przygotowanie do zaliczeń: 15 h


Studiowanie literatury przedmiotu: 10 h


Łączna liczba godzin - 60

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Obecność i aktywność na zajęciach, przygotowanie do zajęć, prace pisemne.

Pełny opis:

Przedmiot służy praktycznemu poznaniu warsztatu twórcy tekstów internetowych. Studenci zostają wprowadzeni w tematykę webwritingu, poznają podstawowe pojęcia i zasady związane z pozycjonowaniem, ekscerpcją słów kluczowych, redakcją i edycją artykułów. W trakcie zajęć wyszukują informacje, tworzą i redagują teksty użytkowe.

Literatura:

Wrycza-Begier J., Webwriting, Gliwice 2011 i nast. wyd.

Wrycza-Begier J., Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w internecie, by przyciągnąć i zaangażować odbiorców. Webriting w kulturze, Gliwice 2016 i nast. wyd.

Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Gliwice 2016 i nast. wyd.

Wojtak M., Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin 2015.

Wolny-Zmorzyński K. (red.), Internetowe gatunki dziennikarskie, Warszawa 2010.

Wolańska Ewa i in. (red.). Jak pisać i redagować: poradnik redaktora, Warszawa 2014.

Bartmiński J., Niebrzegowska-Bartmińska S., Tekstologia, Warszawa 2009.

Efekty uczenia się:

Wiedza (absolwent zna i rozumie):

K_W02 na poziomie rozszerzonym metodologię i terminologię badań humanistycznych, zwłaszcza filologicznych, które jest w stanie twórczo stosować w działalności badawczej i profesjonalnej związanej z webwritingiem i redagowaniem tekstu

K_W06 zasady organizacji pracy przy podejmowaniu różnorodnych projektów i ich uwarunkowania dotyczące prawa autorskiego, własności przemysłowej, aspekty ekonomiczne oraz zasady etyki zawodowej związane z tworzeniem i publikowaniem tekstów w internecie

Umiejętności (absolwent potrafi):

K_U01 operować w pogłębionym stopniu pojęciami oraz terminologią właściwymi dla dyscyplin związanych z webwritingiem

K_U02 w pogłębionym stopniu wykorzystywać wiedzę z zakresu webwritingu do realizacji zadań, w tym badawczych oraz związanych z działalnością profesjonalną; dobierać źródła informacji, metody i narzędzia pozwalające na formułowanie i oryginalne rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów, oceniać przydatność tych metod i narzędzi; innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach

K_U04 samodzielnie zdobywać wiedzę ze źródeł ogólnych i specjalistycznych, stosować w pracy badawczej i zawodowej zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, wykorzystywać umiejętności badawcze w pracy indywidualnej i zespołowej, kierować pracą zespołu

Kompetencje społeczne (absolwent jest gotów do):

K_K03 podejmowania w sposób przedsiębiorczy inicjatyw o charakterze zawodowym i społecznym, krytycznej oceny własnych działań i działalności zespołów, w których uczestniczy i którymi kieruje oraz ponoszenia odpowiedzialności za siebie i innych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Damian Gocół
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-32439b0f2 (2025-04-22)