Wizualizacja danych i informacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-WDI-AI-1S.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wizualizacja danych i informacji |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 30 h Konsultacje indywidualne: 1 h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 9 h Przygotowanie do zaliczeń: 15 h Studiowanie literatury przedmiotu: 5 h Łączna liczba godzin - 60 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Udział w dyskusji, odwołanie się do przyswajanych pojęć z zakresu wiedzy o komunikacji medialnej, krytyczna ocena analizowanych komunikatów wizualnych, praca w grupie nad realizacja zadania - K_W05, K_W06, K_K01, K_K07 Wykonywanie zadanych poleceń oraz projektu zaliczeniowego - K_U01. K_U02, K_U03, K_U04, K_K03 |
Pełny opis: |
Student przyswaja wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania informacji o kompozycji przestrzennej i kolorystycznej w tworzeniu przekazów o charakterze informacyjnym i perswazyjnym. Celem przedmiotu jest nauka tworzenia infografik i innych komunikatów słowno-obrazowych, których funkcją jest wizualizacja danych i informacji. |
Literatura: |
Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006. Marurczyk L., Zrozumieć infografikę, [w:] Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek, Kraków 2010. Elam K., Siatki, czyli Zasady kompozycji typograficznej , Kraków 2019. French N., D’Andrade H., Zrób projekt typo, Kraków 2022. Płaneta P., Infografika w prasie: między przejrzystą informacją a jałową estetyzacją, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, K. Groń, Warszawa 2013. Pulak I., Wieczorek-Tomaszewska M., Infografika – graficzne piękno informacji, XXI Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Człowiek-Media-Edukacja”, Kraków 2011. Saliniewicz W. , Infografika to obraz, który łatwo sprzed trudny temat. Sprawdź, jak ją zaprojektować; dostęp: https://www.projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektowac-infografike/ Szews P., Infografika w prasie i Internecie, Łódź 2020. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 Student rozumie pojęcie infografiki, zna jej typy i funkcjonalne zastosowanie na tle wiedzy o innych perswazyjnych przekazach werbalno-wizualnych K_W05 W02 Student zna narzędzia do tworzenia infografiki oraz rozumie ich przydatność w projektowaniu treści K_W06 Umiejętności: U03 Student potrafi wykorzystać wiedzę o kompozycji, perspektywie i typografii w tworzeniu spójnych komunikatów wizualnych K_U02 U04 Student potrafi krytycznie ocenić przydatność wizualizacji treści K_U01, K_U03 U05 Student potrafi w różnych aplikacjach przygotować infografikę oraz dostosować jej format do publikacji w tradycyjnej formie drukowanej i w Internecie K_U04 Kompetencje: K06 Student jest gotów do samodzielnego pogłębiania swojej wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej K_K01 K07 Student jest gotów do przestrzegania praw autorskich w zakresie korzystania z fotografii, tekstów, zbiorów danych oraz materiałów z programów do tworzenia kompozycji wizualnych K_K03 K08 Student gotów jest do tworzenia projektów we współpracy z innymi osobami w sposób tradycyjny oraz za pośrednictwem platform i narzędzi internetowych K_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elwira Bolek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.