Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesna fonodydaktyka - nauczanie wymowy angielskiej-pdw MK5

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-WFNWA-A.N-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesna fonodydaktyka - nauczanie wymowy angielskiej-pdw MK5
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

znajomość fonetyki artykulacyjnej j. angielskiego oraz interferencji wymowy polskiej na angielską

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

aktywny udział w zajęciach, przygotowanie prac domowych, pozytywna ocena prac pisemnych

Pełny opis:

Studenci poznają podstawowe pojęcia i metody stosowane we współczesnej fonodydaktyce, ze szczególnym uwzględnieniem nauczania wymowy angielskiej cudzoziemców, zwłaszcza Polaków. Omówione zostaje miejsce i rola wymowy w różnych podejściach metodologicznych (np. w metodzie gramatyczno-tłumaczeniowej, audiolingwalnej, komunikacyjnej). Przedmiotem prezentacji i dyskusji są takie zagadnienia, jak współczesne wzorce wymowy angielskiej dla osób uczących się tego języka, ustalenie priorytetów fonetycznych z uwzględnieniem kryterium zrozumiałości w komunikacji międzynarodowej za pomocą j. angielskiego, efektywne metody i sposoby nauczania wymowy angielskiej w warunkach instytucjonalnych, ocena komponentu fonetycznego w podręcznikach do nauki j. angielskiego oraz elektronicznych materiałów dydaktycznych z tej dziedziny..

Literatura:

Celce-Murcia, M., Brinton, D.M., Goodwin, J. "Teaching Pronunciation: A Reference for Teachers of English to Speakers of Other Languages"

Hewings, M. Pronunciation Practice Activities"

Kelly, G. "How to Teach Pronunciation"

Szpyra-Kozłowska, J. "Pronunciation in EFL Instruction: A Research-Based Approach"

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 - posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu metod lingwistycznych w logopedii: K_W01

W02 - rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną badań fonologicznych: K_W02

W03 - zna podstawową terminologię stosowaną do analizy fonologii polskiej: K_W03

Umiejętności:

U01 - potrafi zdobywać wiedzę z zakresu metod lingwistycznych w logopedii poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych: K_U01

U02 - potrafi w pracy zawodowej samodzielnie planować i realizować typowe zadania wymagające opisu i analizy w stopniu podstawowym zagadnień w zakresie fonologii polskiej: K_U03

Kompetencje społeczne:

K01 - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie: K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jolanta Szpyra-Kozłowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-96c5a8fb3 (2024-10-22)