Webwriting - przedmiot fakultatywny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-WPF-AI-1S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Webwriting - przedmiot fakultatywny |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wybranie przedmiotu z puli zajęć fakultatywnych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego): - Konwersatorium - 15h - Konsultacje z prowadzącym zajęcia - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - Przygotowanie do zajęć - 10h - Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 18h - Studiowanie literatury przedmiotu - 15h Łączna liczba godzin: 60h (2 ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1-W3, U1-U4, K1-K2 – uczestnictwo w dyskusjach i analizach realizowanych podczas zajęć, samodzielne wykonanie projektu profesjonalnego bloga. |
Pełny opis: |
Problematyka przedmiotu koncentruje się wokół użytkowego pisarstwa internetowego, ze szczególnym uwzględnieniem pisarstwa blogowego. Podczas zajęć studenci poznają zasady netwritingu i storytellingu, a także nabędą umiejętności tworzenia atrakcyjnego kontentu oraz projektowania bloga o charakterze profesjonalnym. Uczestnicy przedmiotu poznają również narzędzia przydatne w działalności pisarskiej w środowisku cyfrowym. |
Literatura: |
1. Jabłoński A., 2018, „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować): copywriting & webwriting”, Gliwice. 2. Millhollon M., Castrina J., 2003, „Tworzenie stron WWW”, Warszawa. 3. Nielsen J., Tahir M., 2006, „Funkcjonalność Stron WWW. 50 witryn bez sekretów”, przeł. S. Dzieniszewski, Gliwice. 4. Nowak P., Wójtowicz A. (red.), „e-Edytorstwo. Edytorstwo w świecie nowych mediów”, Lublin 2013. 5. Wrycza-Bekier J., 2016, „Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w Internecie, by przyciągać i zaangażować odbiorców. Webwriting w kulturze”, Warszawa. 6. Wrycza-Bekier J., 2013, „Webwrtiting: profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu”, Gliwice. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W1 student(ka) wyjaśnia podstawową terminologię z zakresu webwritingu i zagadnienia z nim związane K_W03, K_W06, K_W11 W2 student(ka) charakteryzuje zasady projektowania bloga oraz kontentu internetowego K_W03, K_W04, K_W06 W3 student(ka) przybliża zasady storytellingu, wyjaśniając jego znaczenie we współczesnym marketingu internetowym K_W03, K_W04, K_W08, K_W10 Umiejętności U1 student(ka) tworzy teksty internetowe o wybranej tematyce w sposób adekwatny do sytuacji komunikacyjnej i projektowanego odbiorcy K_U04, K_U07 U2 student(ka) stosuje w tekstach techniki angażowania odbiorcy i kierowania jego uwagą K_U07, K_U10 U3 student(ka) ocenia teksty internetowe, biorąc pod uwagę poprawność językową, atrakcyjność wizualną i przejrzystość treści K_U01, K_U02 U4 student(ka) projektuje bloga o charakterze profesjonalnym, proponując atrakcyjną typografię, przygotowując odpowiedni tekst autoprezentacyjny oraz przykładowy materiał tematyczny K_U03, K_U04, K_U09, K_U11 Kompetencje społeczne K1 student(ka) ma świadomość ciągłego poszerzania i aktualizowania wiedzy i umiejętności z zakresu webwritingu K_K02 K2 student(ka) ma świadomość konieczności przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej K_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.