Warsztaty źródłowe w badaniach kulturoznawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-WZBK-KUL-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty źródłowe w badaniach kulturoznawczych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium / ćwiczenia: 30 h Konsultacje indywidualne: 2 h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 1h Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 2h Studiowanie literatury przedmiotu: 1h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W02, U01 Konwersatorium: prace zaliczeniowe WO3, W08, U11 Prezentacja / projekt K05, K09 Aktywność |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do samodzielnego gromadzenia danych zastanych i wywołanych z zastosowaniem różnych metod ilościowych i jakościowych. Zapoznają się także z różnymi sposobami konstruowania prac pisemnych, rozróżniania stylów oraz sporządzania przypisów i bibliografii. Poznają też nowoczesne metody poszukiwania źródeł w bazach danych dostępnych w sieci. Na koniec sami zaprezentują efekty swoich badań zrealizowanych z wykorzystaniem wybranej metody badawczej. |
Literatura: |
M. Angrosini, Badania etnograficzne i obserwacja, Warszawa 2010. Badania jakościowe metody i narzędzia t.2, red. Dariusz Jemielniak, Warszawa 2012. J. W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013. S. Gajda, Styl naukowy, [w:] Współczesny język polski, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 2001. G. Gambarelli, Z. Łucki, Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 2001. R. Kozinets, Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa 2012. M. Kaczmarek, Iwona Olejnik, Agnieszka Springer, Badania jakościowe - metody i zastosowania, 2013. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie Wskazówki dla studentów, Warszawa 2003. P. Sztompka, Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Warszawa 2005. P. Witek, Kultura – film – historia. Metodologiczne problemy doświadczenia audiowizualnego, Lublin 2005. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01- ma wiedzę dotyczącą głównych metod analizy i interpretacji zjawisk kulturowych w zależności od wybranych szkół badawczych z zakresu kulturoznawstwa K_W05 W02 - jest w stanie właściwie dobierać metody i narzędzia badawcze dotyczące dziedziny kulturoznawstwa K_U16 Umiejętności: U03 – umie samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informację, wykorzystując w tym celu różnorodne źródła, metody i narzędzia K_U01 Kompetencje społeczne: K01 - potrafi rozpoznawać różne rodzaje wytworów kultury, przeprowadzać ich krytyczną analizę i interpretację z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego K_U05 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariola Tymochowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariola Tymochowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.