Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka logopedii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L-DL-L-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka logopedii
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Przedmiot obligatoryjny

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

• Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych: 15

• Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji: 1,0

• Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych: 10,0

• Przygotowanie prezentacji: 5,0

• Przygotowanie się studenta do zaliczeń: 4,0

• Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu: 10,0




Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Ocena ciągła

Prezentacja

Praca pisemna

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z metodami i narzędziami diagnozy logopedycznej. Studenci poznają rózne narzędzia diagnostyczne do oceny rozwoju psychomotorycznego, ruchowego, funkcji poznawczych, a przede wszystkim rozwoju kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz trudności realizacyjnych. Wyszukują i omawiają najnowsze narzędzia diagnostyczne z dyscyplin pokrewnych.

Literatura:

1. Emiluta-Rozya D., 2012, Formy zaburzeń mowy, w: Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, M. Kurkowski, Lublin

2. Grabias S. 2012, Teoria zaburzeń mowy, w: Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, M. Kurkowski, Lublin

4.. Łuczyński E., (2015), Wiedza o języku polskim dla logopedów, Gdańsk: Harmonia.

5. Ostapiuk B. 2012, Typologia dyslalii obwodowej, w: Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, M. Kurkowski, Lublin

6. Panasiuk J., 2008, Standard postępowania logopedycznego w przypadku alalii i niedokształcenia mowy o typie afazji, „Logopedia”, 37.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Maj
Prowadzący grup: Kamila Bigos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0