Wybrane aspekty akwizycji języka obcego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-KM-WAAJO-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane aspekty akwizycji języka obcego |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) English language proficiency at B2 level |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | (tylko po angielsku) 30 hours of lectures 15 hours of individual reading 15 hours of preparation for exam |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | (tylko po angielsku) Test Project |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The purpose of this course is: • to equip students with the knowledge of basic theories and concepts of first and second language acquisition • to get the students acquainted with implications of SLA theories for language education • to get the students acquainted with factors influencing the route, rate and effects of the language learning process • to enable the students to analyze and evaluate language learning strategies and language teaching methods • to get the students acquainted with the English and Polish metalanguage enabling them to read and discuss professional writings in the field of SLA, and language education |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Ellis, R. (2008). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP. Gass, S. M. and Selinker, L. (2013) . Second Language Acquisition. An Introductory Course. Fourth Edition. New York and London: Routledge. Krashen, S. D. (2002). Second Language Acquisition and Second Language Learning. University of Southern California. Lightbown, P.M., Spada, N. (1999). How Languages are Learned. Oxford: OUP (optional) Ortega, Lourdes (2009). Understanding Second Language Acquisition. London: Routledge. |
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) At the end of the course the student should be able to: 1/knowledge • to understand terminology related to language learning, teaching and acquisition. • to know traditional and alternative approaches and methods to language teaching. • to know a range of issues connected to theories of language acquisition, multilingualism, bilingualism and monolingualism • to be able to analyze problems of multilingualism and foreign language acquisition 2/skills • to be able to review the major views on first and second language acquisition. • to able to select and apply appropriate methods and tools for individual study • to communicate on specialized topics relating to monolingualism, bilingualism, language learning and acquisition 3/social attitudes • to challenge and overcome negative stereotypes in the area of foreign language methodology across different countries • to think and act creatively and with sensitivity to other cultures while investigating second language development |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz, Jarosław Krajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.