Projektowanie e-materiałów edukacyjnych (PW)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-PEE-ETR-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie e-materiałów edukacyjnych (PW) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zainteresowanie zasadami i metodami przygotowania materiałów edukacyjnych w formie elektronicznej, do wykorzystania przez uczących się i nauczających w sieci. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 15,0 Konsultacje indywidualne: 1,0 - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 14,0 Łączna ilość h = 60 (2 pkt ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01- W04, K08- K09- udział w dyskusji, wypowiedzi na wskazane tematy dotyczące problematyki poruszanej na zajęciach, odwołanie się do literatury, stosowanie wiedzy w działaniach praktycznych w czasie zajęć, prezentacja wykonanej pracy, samoocena przygotowanej pracy, U05- U07 - wykonanie zadań na platformie online w czasie zajęć. |
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w tematykę przygotowania zgodnych z zasadami dobrego projektowania materiałów edukacyjnych w formie elektronicznej. Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych. |
Literatura: |
1. Kultura. Edukacja. Technologia kształcenia. Konteksty nowomedialne, red. W. Skrzydlewski, Poznań 2017 2. R. Lorens, Nowe technologie w edukacji, Bielsko-Biała 2011 3. M. Wobalis, Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów, Poznań 2017 4. Europejskie standardy przygotowania tekstu łatwego do czytania i zrozumienia. 5. P. Kowalski, A. Mikołajczyk, B. Zimny, Jak wdrażać Ustawę o zapewnianiu dostępności? Łódź 2019 6. T. Knopik, B. Papuda-Dolińska, K. Wiejak, G. Krasowicz-Kupis, Projektowanie uniwersalne jako perspektywa metodyczna edukacji włączającej, Disability. Discourses of special education No. 42/2021. 7. K. Grodecka, Kamil Śliwowski, Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych, Koalicja Otwartej Edukacji, 2012. |
Efekty uczenia się: |
W01 Posługuje się terminologią związaną z wykorzystaniem e-materiałów edukacyjnych . W02 Ma wiedzę na temat założeń konstrukcyjnych e-materiałów edukacyjnych. W03 Zna narzędzia do tworzenia e-materiałów edukacyjnych. W04 Zna zasady tworzenie materiałów edukacyjnych zgodnie z wytycznymi dostępności oraz prostego języka. U05 Analizuje ogólnodostępne e-zasoby edukacyjne. U06 Potrafi wykorzystać wybrane narzędzia do tworzenia e-materiałów edukacyjnych. U07 Stosuje wymogi dostępności oraz prostego języka przy projektowaniu e-materiałów edukacyjnych. K08 Dokonuje samooceny własnych kompetencji zawodowych. K09 Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz potrzebę ewaluacji projektowanych e-materiałów edukacyjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.