Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L-SM-L-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.umcs.lublin.pl/logopedia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Proponowana studentom problematyka seminarium dotyczyć będzie edukacyjnych aspektów wsparcia logopedycznego dzieci/uczniów mających trudności w opanowaniu języka, nauce i uczeniu się kluczowych sprawności językowo-komunikacyjnych (tj. mówienia, słuchania, czytania, pisania, komunikowania, rozumienia itd.). Celem studiów teoretycznych i badań empirycznych będzie zdobywanie przez studentów interdyscyplinarnych kompetencji (wiedzy, umiejętności, postaw) niezbędnych w pracy nauczyciela-logopedy. Proces ten uwzględni integrację i funkcjonalne wykorzystanie doświadczeń związanych z logopedią, psychologią rozwojową, psychopedagogiką, wiedzą o języku, komunikacji i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (z zaburzeniami sprawności językowej).

Stosowanie metod i technik badawczych zgodnie z metodologią prowadzenia badań logopedycznych i edukacyjnych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

rok 1.:

60 h - godziny w planie studiów

10 h - konsultacje indywidualne

110 - praca własna

Rok 2.:

60 h - godziny w planie studiów

60 h - konsultacje indywidualne

300 h - praca własna

od roku 2019/20:

rok 1.:

60 - godziny w planie studiów

60 - praca własna

Rok 2.:

60 h - godziny w planie studiów

30 h - konsultacje indywidualne

300 h - praca własna

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

ocena tworzenia koncepcji i planu pracy;

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność);

konsultacje


Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do samodzielnego przeprowadzenia badań i napisania pracy magisterskiej. Podczas zajęć studenci rozwijają i wzbogacają wiedzę dotyczącą postępowania logopedycznego, jaką nabyli podczas studiów, a także na temat metodologii stosowanej w logopedii. Zdobywają także doświadczenia w dziedzinie prowadzenia badań naukowych. Studentom zostanie także przekazana wiedza dotycząca strony formalnej pisania pracy.

Literatura:

Logopedia : teoria zaburzeń mowy , red. nauk.: Stanisław Grabias, Marek Kurkowski. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012.

Logopedia : wybrane aspekty historii, teorii i praktyki, red. nauk. Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012.

Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, red. nauk. Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015.

Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii, pod red. Marleny Kurowskiej i Ewy Wolańskiej ; Towarzystwo Kultury Języka. Sekcja Logopedyczna. – Warszawa : "Elipsa", 2015.

Aktualne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych, red. Stanisława Mihilewicz, Kraków : "Impuls", 2000.Język i logopedia, red. nauk. Zofia Zaron, Józef Porayski-Pomsta. – Warszawa : Bel Studio : Wydział

Efekty uczenia się:

Student/-ka: zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności i prawa autorskiego oraz rozumie konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej K_W13; stosować we własnym przekazie naukowym uporządkowaną, pogłębioną i prowadzącą do specjalizacji wiedzę w zakresie diagnozy i terapii logopedycznej: K_W01; ma ugruntowaną wiedzę z zakresu warsztatu logopedycznego, umożliwiającą sprawne i profesjonalne posługiwanie się narzędziami badawczymi w ramach pracy magisterskiej:K_W14; posiada umiejętność profesjonalnego zastosowania warsztatu bibliograficznego, cytowania źródeł, właściwego sporządzania przypisów: K_U10; stosuje zasady etyczne w pracy badawczej K_K04.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aneta Domagała, Krzysztof Kochanek, Jolanta Panasiuk, Piotr Skarżyński, Tomasz Woźniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aneta Domagała, Krzysztof Kochanek, Jolanta Panasiuk, Piotr Skarżyński, Tomasz Woźniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)