Trudności w czytaniu i pisaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-TCP-L-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trudności w czytaniu i pisaniu |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad809b6ddb89c4c9a87e7f42f91adfa8d%40thread.tacv2/conversations?groupId=555123a8-c029-461f-abb9-820db6d3b0a7&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Przedmiot obligatoryjny |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - wykład: 15 h - konwersatorium: 15 h - konsultacje indywidualne: 1 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - przygotowanie do zajęć: 12 h - przygotowanie do zaliczeń: 9 h - studiowanie literatury przedmiotu: 8 h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 01, 02 - wykład: egzamin 03, 04 - konwersatorium: praca zaliczeniowa 05, 06, - konwersatorium, wykład: aktywność |
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje najistotniejsze zagadnienia dotyczące trudności w czytaniu i pisaniu, ze szczególnym uwzględnieniem współwystępowania problemów w posługiwaniu się obydwiema wersjami języka - mówioną i pisaną. Wykład ma na celu prezentację etiologii i symptomatologii zaburzeń komunikacji pisemnej, a także procedur diagnostycznych i terapeutycznych oraz zasad profilaktyki. Konwersatorium poświęcone jest praktycznym aspektom diagnozowania logopedycznego i programowania terapii osób z trudnościami w czytaniu i pisaniu; w analizie procesu diagnostyczno-terapeutycznego wykorzystywane są autorskie materiały dotyczące reprezentatywnych przypadków zaburzeń komunikacji pisemnej. |
Literatura: |
Domagała A., Mirecka U. (red.), Zaburzenia komunikacji pisemnej, Gdańsk: Harmonia Universalis, 2017. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 01. Student rozpoznaje symptomy i przyczyny zaburzeń w czytaniu i pisaniu - K_W02, KU01 02. Student wyjaśnia relacje między zaburzeniami w komunikacji językowej ustnej i pisemnej - K_W01, K_W04 UMIEJĘTNOŚCI 03. Student potrafi dokonać oceny umiejętności czytania i pisania z zastosowaniem wybranych technik diagnostycznych - K_U03, K_U13 04. Student formułuje opinię logopedyczną na podstawie przeprowadzonego przez siebie badania osoby z trudnościami w czytaniu i pisaniu, opracować ramowy program terapii logopedycznej osoby z trudnościami w czytaniu i pisaniu - K_U04 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 05. Student, prowadząc proces diagnostyczno-terapeutyczny, postępuje zgodnie z zasadami etyki - K_KU13, K_K07 06. Student jest świadomy potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności praktycznych w pracy z osobami wykazującymi problemy w komunikacji pisemnej - K_U12, K_K01, K_K02 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Maj | |
Prowadzący grup: | Kamila Bigos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.