Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trudności w czytaniu i pisaniu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L-TCP-L-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Trudności w czytaniu i pisaniu
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad809b6ddb89c4c9a87e7f42f91adfa8d%40thread.tacv2/conversations?groupId=555123a8-c029-461f-abb9-820db6d3b0a7&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Przedmiot obligatoryjny

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

- wykład: 15 h

- konwersatorium: 15 h

- konsultacje indywidualne: 1 h

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

- przygotowanie do zajęć: 12 h

- przygotowanie do zaliczeń: 9 h

- studiowanie literatury przedmiotu: 8 h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

01, 02 - wykład: egzamin

03, 04 - konwersatorium: praca zaliczeniowa

05, 06, - konwersatorium, wykład: aktywność

Pełny opis:

Przedmiot obejmuje najistotniejsze zagadnienia dotyczące trudności w czytaniu i pisaniu, ze szczególnym uwzględnieniem współwystępowania problemów w posługiwaniu się obydwiema wersjami języka - mówioną i pisaną. Wykład ma na celu prezentację etiologii i symptomatologii zaburzeń komunikacji pisemnej, a także procedur diagnostycznych i terapeutycznych oraz zasad profilaktyki. Konwersatorium poświęcone jest praktycznym aspektom diagnozowania logopedycznego i programowania terapii osób z trudnościami w czytaniu i pisaniu; w analizie procesu diagnostyczno-terapeutycznego wykorzystywane są autorskie materiały dotyczące reprezentatywnych przypadków zaburzeń komunikacji pisemnej.

Literatura:

Domagała A., Mirecka U. (red.), Zaburzenia komunikacji pisemnej, Gdańsk: Harmonia Universalis, 2017.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

01. Student rozpoznaje symptomy i przyczyny zaburzeń w czytaniu i pisaniu - K_W02, KU01

02. Student wyjaśnia relacje między zaburzeniami w komunikacji językowej ustnej i pisemnej - K_W01, K_W04

UMIEJĘTNOŚCI

03. Student potrafi dokonać oceny umiejętności czytania i pisania z zastosowaniem wybranych technik diagnostycznych - K_U03, K_U13

04. Student formułuje opinię logopedyczną na podstawie przeprowadzonego przez siebie badania osoby z trudnościami w czytaniu i pisaniu, opracować ramowy program terapii logopedycznej osoby z trudnościami w czytaniu i pisaniu - K_U04

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

05. Student, prowadząc proces diagnostyczno-terapeutyczny, postępuje zgodnie z zasadami etyki - K_KU13, K_K07

06. Student jest świadomy potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności praktycznych w pracy z osobami wykazującymi problemy w komunikacji pisemnej - K_U12, K_K01, K_K02

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Maj
Prowadzący grup: Kamila Bigos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0