Terapia logopedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-TL-L-2S.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Terapia logopedyczna |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - Laboratorium: 15 godzin 2) Godziny niekontaktowe: -Przygotowanie do zajęć: 10 -Przygotowanie do zaliczenia: 5 godzin -Studiowanie literatury: 5 godzin Razem: 30 godzin=1 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Przygotowanie scenariusza zajęć - W01, W02, W03 Prowadzenie terapii pacjenta z niedosłuchem lub centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego - U01, U02, U03 Dyskusja - K01 |
Pełny opis: |
Laboratorium ma na celu wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą terapii surdologopedycznej prowadzonej wśród pacjentów z uszkodzonym narządem słuchu lub zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Zajęcia mają charakter praktyczny. Studenci uczą się nawiązywać kontakt z pacjentem oraz z jego rodziną a także zbierać wywiad. Studenci obserwują zajęcia prowadzone przez praktyków a następnie samodzielnie prowadzą terapię logopedyczną i słuchową pacjenta. Przedmiot realizuje treści z zakresu przygotowania dydaktyczno-metodycznego. |
Literatura: |
Muzyka-Furtak E. (red.), Surdologopedia, Gdańsk 2015; Csanyi Y., Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Model węgierski, Warszawa 1994; Góralówna M., Hołyńska B., Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, Warszawa 1984; Löwe A., Rozwijanie słuchu w zabawie. Praktyczne wskazówki do ćwiczeń słuchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym z zaburzonym słuchem i zaburzeniami spostrzegania, Warszawa 1983; Löwe A., Wychowanie słuchowe. Historia - metody – możliwości, Warszawa 1995; Schmid-Giovannini S., Rady i wskazówki dla rodziców i wychowawców dzieci z uszkodzonym słuchem, Zeszyt 1, Warszawa 1995. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 - Student zna standardy postępowania diagnostycznego w przypadku osób z niedosłuchem lub centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego; K_W01 W02 - Zna procedury terapii pacjentów z uszkodzonym narządem słuchu oraz centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego; K_W02 W03 - Zna kodeks etyczny logopedy i audiologa; K_W05 Umiejętności: U01 - Student potrafi przeprowadzić szczegółową diagnozę pacjenta z uszkodzonym narządem słuchu; K_U03 U02 - Potrafi przeprowadzić oraz przeanalizować subiektywne i obiektywne badania słuchu; K_U04 U03 - Potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne pacjenta z uszkodzonym narządem słuchu lub zaburzeniami przetwarzania słuchowego; K_U03 Kompetencje społeczne: K01 - Zgłębia wiedzę z zakresu diagnozy i terapii pacjentów a także analizuje i ocenia własne umiejętności; K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamila Bigos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.