Terapia logopedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-TL-L-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Terapia logopedyczna |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - Laboratorium: 15 h - Konsultacje indywidualne: 2 h 2) Godziny niekontaktowe (samodzielna praca studenta): - analiza objawów zaburzeń językowych i komunikacyjnych występujących u pacjentów obserwowanych podczas zajęć - studiowanie literatury przedmiotu - przygotowanie materiałów do zajęć - przygotowanie do zaliczenia |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - przeprowadzenie zajęć terapii logopedycznej z pacjentem (K_U06, K_U09, K_U10, K_K04, K_K06) - dyskusja (K_W02, K_W12) |
Pełny opis: |
Laboratorium ma na celu wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą terapii logopedycznej prowadzonej wśród pacjentów z różnymi zaburzeniami mowy. Zajęcia mają charakter praktyczny. Studenci nabywają umiejętności nawiązywania kontaktu z pacjentami, prowadzenia postępowania diagnostycznego i prowadzenia terapii logopedycznej. Studenci obserwują zajęcia prowadzone przez praktyków, współuczestniczą w terapii logopedycznej i samodzielnie prowadzą zajęcia z terapii logopedycznej pod kontrolą prowadzącego. |
Literatura: |
Demel G. (2009), Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, Warszawa: WSiP. Emiluta-Rozya D. (2013), Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Grabias S., Kurkowski Z.M., Woźniak T. (2007), Logopedyczny test przesiewowy dla dzieci w wieku szkolnym, Lublin: UMCS. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego: Polskie Towarzystwo Logopedyczne. Zarząd Główny. Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) (2015), Logopedia: standardy postępowania logopedycznego: podręcznik akademicki, Lublin: UMCS. Sołtys-Chmielowicz A. (2011), Zaburzenia artykulacji: teoria i praktyka, Kraków: Impuls. Sundberg M. L. (2015), VB-MAPP ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii: program do oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju, Warszawa: Fundacja Scolaris. Tarkowski Z. (2015), Przesiewowy test logopedyczny, Lublin: Wydawnictwo Digi-Cad-Projekt. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 Student opisuje kroki postępowania terapeutycznego w przypadku zaburzeń mowy (K_W02). W02 Student charakteryzuje dostępne narzędzia diagnostyczne oraz materiały pomocnicze do prowadzenia terapii logopedycznej (K_ W12). Umiejętności: U03 Student planuje i przeprowadza badanie logopedyczne (K_U02). U04 Student odpowiednio dobiera metody i formy terapii ze względu na różne zaburzenia mowy (K_U06). U05 Student opracowuje procedury rozwijania i przywracania sprawności językowych i komunikacyjnych w przypadkach poszczególnych zaburzeń mowy (K_U09). U06 Student kontroluje, weryfikuje i modyfikuje przebieg procesu diagnostyczno-terapeutycznego w postępowaniu logopedycznym (K_U10). Kompetencje społeczne: K07 Student postępuje etycznie, zgodnie z ustaleniami Kodeksu Etyczno-Zawodowego dla zawodu logopedy (K_K04). K08 Student wykazuje dojrzałość i takt w kontakcie z pacjentami (K_K06 ). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Maj | |
Prowadzący grup: | Kamila Bigos, Wojciech Lipski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.