Transport i spedycja międzynarodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-TSM-RU-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Transport i spedycja międzynarodowa |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30 g/1 ECTS, w tym: - wykład 15 g./0,5 ECTS - konwersatorium 15 g. /0,5 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie 30 g./1 ECTS, w tym: - przygotowanie projektu 15 g. /0,5 ECTS - przygotowanie się do egzaminu 15 g./0,5 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Weryfikacja efektów kształcenia w formie udziału w dyskusji, złożonego projektu oraz testu końcowego. Test złożony z 30 pytań jednokrotnego i wielokrotnego wyboru pochodzących z bazy pytań. Pytania mają charakter teoretyczny i praktyczny pozwalający na weryfikację przyjętych efektów kształcenia. |
Pełny opis: |
Głównym celem wykładu jest zapoznanie studentów z problematyką transportu i spedycji międzynarodowej. Omówione zostaną główne formy transportu oraz przekazana zostanie wiedza na temat dokumentacji potrzebnej w działalności spedycyjnej w poszczególnych rodzajach transportu. Ćwiczenia mają za zadanie utrwalenie wiedzy dotyczącej: - funkcjonowania poszczególnych gałęzi transportu - roli transportu międzynarodowego oraz kosztów dystrybucji - działalności spedytora - najważniejszych tendencji w rozwoju współczesnego transportu międzynarodowego |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. NeiderJ. ,Transport międzynarodowy, PWE, Warszawa 2012.. 2. Januła E., Podstawy transportu i spedycji, wyd. Difin, Warszawa 2021 3. Platje J., Paradowska M., Kociszewski K., Ekonomika Transportu - Teoria dla Praktyki, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wrocław 2018 4. Urbanyi-Popiołek I., Ekonomiczne i organizacyjne aspekty transportu, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2013 5. Wojewódzka-Król K., Załoga E., Transport. Nowe Wyzwania., Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2016 Literatura uzupełniająca: 1. Wierzejski T., Kędzior-Laskowska M., Transport i spedycja, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn 2014. 2. Klepacki B. (red.), Logistyka, CeDeWu, Warszawa 2022. 3. J-P. Rodrigue, The Geography of Transport Systems, Routledge, New York 2013 https://transportgeography.org/ |
Efekty uczenia się: |
- zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię fachową związaną ze studiowaną specjalnością - zna i rozumie zasady tworzenia różnych rodzajów wypowiedzi pisemnych - zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji, ze szczególnym uwzględnieniem zasadniczych problemów administracyjno-politycznych, kulturowych, gospodarczych w wymiarze regionalnym, krajowym i globalnym - zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działań związanych z nadaną kwalifikacją, w tym zasady etyki zawodowej oraz podstawowe pojęcia i zasady pracy wynikające z kierunku kształcenia - zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia różnych form przedsiębiorczości, mechanizmy zarządzania i funkcjonowania podmiotów gospodarczych z uwzględnieniem wiedzy z dziedziny nauk humanistycznych i społecznych - potrafi komunikować się z użyciem terminologii fachowej z zakresu studiowanej specjalności oraz wykonywać złożone zadania i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach - potrafi interpretować i konstruować teksty fachowe w oparciu o zdobytą wiedzę - potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się oraz wyszukiwać i użytkować informacje korzystając z biblioteki K_U07 P6U_U P6S_UW tradycyjnej i nowoczesnych technik informacyjnych (ICT), a także dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanej wiedzy w celu prezentacji własnych wyników badań wykorzystując właściwe metody i narzędzia badawcze - potrafi brać udział w debacie, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, dyskutować o nich oraz uzasadniać swoje stanowisko, argumentować, tworzyć wnioski i syntetyczne podsumowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów - potrafi pracować indywidualnie oraz współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych pełniąc różne role; przyjmować i wyznaczać zadania pozwalające na realizację celów związanych z wybranymi sferami działalności zawodowej - jest gotów do świadomej oceny poziomu swojej wiedzy, kompetencji i umiejętności oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu; ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego - jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej, związanych z własną i cudzą pracą oraz odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych; jest świadomy konsekwencji, zagrożeń i ograniczeń wynikających z podejmowanych działań - jest gotów do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Białowąs | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.