Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia mowy w zespołach klinicznych wieku dorastania i dorosłości - Terapia grupowa chorych neurologicznie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L-ZMZKWDDtgcn-L-2S.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia mowy w zespołach klinicznych wieku dorastania i dorosłości - Terapia grupowa chorych neurologicznie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

1) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

- Konwersatorium: 15 godzin

2) Godziny niekontaktowe:

- Przygotowanie do zajęć: 15 godzin

- Przygotowanie do zaliczeń: 17 godzin

- Studiowanie literatury przedmiotu: 13 godzin

Razem: 60 godzin=2 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- konspekt zajęć grupowych przeprowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne (U09)

- aktywność na zajęciach (W06, W11)

- dyskusja (K03, K04)

- egzamin pisemny (W06, W11)

Pełny opis:

Konwersatorium ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć grupowych dla młodzieży oraz dorosłych.

Literatura:

Bogdanowicz M. (2003), Skale obserwacji zachowania dzieci i rodziców uczestniczących w zajęciach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Gdańsk: Harmonia.

Bogdanowicz M., Kasica A. (2003), Ruch rozwijający dla wszystkich: efektywność metody Weroniki Sherborne, Gdańsk: Harmonia.

Bogdanowicz M, Kisiel B., Przesnyska M. (1997) (wyd.7), Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Bogdanowicz M., Okrzesik D. (2005), Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.

Sherborne W. (2005) (wyd.2 i następne), Ruch rozwijający dla dzieci, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W06 Student wyjaśnia mechanizmy sprzężonych zaburzeń mowy.

W11 Student dobiera optymalne rozwiązania metodyczne w procesie diagnostyczno-terapeutycznym osób z zaburzeniami mowy i formułuje własne pomysły metodyczne na przeprowadzenie zajęć grupowych.

Umiejętności:

U09 Student przygotowuje konspekt do zajęć grupowych według najlepszej wiedzy metodycznej.

Kompetencje społeczne:

K03 Student jest otwarty na poznawanie nowych wyników badań nad zaburzeniami mowy.

K04 Student jest kreatywny w projektowaniu procedur diagnostycznych i terapeutycznych w odniesieniu do osób z powikłaną historią choroby i sprzężonymi zaburzeniami mowy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Kamila Bigos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0