Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot fakultatywny 1 - Programowanie aplikacji mobilnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-I.2Z.223
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedmiot fakultatywny 1 - Programowanie aplikacji mobilnych
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy: Przedmioty fakultatywne - informatyka 3 semestr
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość programowania w języku obiektowym, najlepiej w języku Java

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

4 pkt ECTS, 30h wykładu, 30h godzin laboratoryjnych, 60h pracy samodzielnej.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- 50% punktów za zadania laboratoryjno-domowe (np. 50 punktów za 10 zadań) dla platformy Android do wykonania bezpośrednio w technologii związanej z platformą Android

- 50% punktów za projekt własny wykonany na platformę mobilną (np. Android, iOS) przy użyciu wybranej technologii (np. Android, iOS, React Native)

Pełny opis:

Pierwsza część treści wykładu dotyczy technicznych zagadnień programowania w systemie Android (natywnie). Druga, mniejsza, dotyczy oprogramowania aplikacji w systemie iOS (Swift).

Laboratoria opierają się wyłącznie o system Android.

Tematy:

1. Android - Architektura i środowisko (Kotlin/Java)

2. Android - Podstawy aplikacji. Layout.

3. Android - Aktywności. Cykl życia aplikacji. Intencje.

4. Android - Pozwolenia. Powiadomienia.

5. Android - Menu. Fragmenty.

6. Android - Broadcast Receiver.

7. Android - Serwisy. Watki.

8. Android - Siec. SQLite.

9. Android - Czujniki.

10. Android - Magazyny. Dane w chmurze.

11. Android - Media

12. iOS - Architektura i środowisko (Swift)

13. iOS - Podstawy. Cykl życia aplikacji. (Swift)

14. iOS - Layout, komponenty.

15. iOS - Info.plist.

Literatura:

Dokumentacja Android

Dokumentacja iOS/Swift

Efekty uczenia się:

K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W07,

K_U01, K_U03, K_U05, K_U06,

K_K01, K_K02, K_K05

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Kobus
Prowadzący grup: Adam Kobus, Łukasz Kwaśniewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0