Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt zespołowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-I.3L.021
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt zespołowy
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Umiejętność programowania i znajomość podstaw inżynierii oprogramowania.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Na przyznaną liczbę 3 punktów ECTS składają się :


1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:


- konsultacje 4,0 godz.


- udział w laboratoriach 15,0 godz.


- prezentacja semestralna postępów realizacji projektu 1,0 godz.


razem 20,0 godz.


2. Samodzielna praca studenta:


- przygotowanie do laboratorium 15,0 godz.


- przygotowanie do zaliczenia 12,0 godz.


- samodzielne studiowanie literatury przedmiotu 8,0 godz.


- samodzielne studiowanie literatury do wybranego tematu projektu 30 godz.


razem 55,0 godz.



godziny kontaktowe + samodzielna praca studenta OGÓŁEM: 75,0 godz.


liczba punktów ECTS = 75,00 godz.: 25,00 godz./ECTS = 3,00 ECTS


- w tym liczba punktów ECTS za godziny kontaktowe z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 0,8 punktów ECTS,


- w tym liczba punktów ECTS za godziny realizowane w formie samodzielnej pracy studenta - 2,2 punktów ECTS.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- realizacja zagadnień w elektronicznym systemie czasu pracy pracownika (W1, W3, W5, W6; U1, U2, U3, U4)

- repozytorium kodu (W2, W4; U5, U6)

- prezentacja semestralna (K1)


Pełny opis:

Studenci tworzą projekty w grupach 2-4 osób (w szczególnych przypadkach 5 osób). Wspomagani są poprzez szereg narzędzi do pracy zespołowej (repozytorium kodu, zarządzanie projektem, CI).

Celem przedmiotu jest:

- wytworzenie oprogramowania,

- nauczenie studentów pracy w zespołach z podziałem na lidera i członków zespołu,

- wyrobienie poczucia odpowiedzialności za zespół,

- planowanie czasu w celu efektywnego realizowania prac na projektem

Literatura:

Podstawowa literatura

1. Eric Evans, "Domain Driven Design", Helion, 2015

2. Robert C. Martin, "Czysty kod", Helion, 2014

3. Martin Fowler, Kent Beck, John Brant, WIlliam Opdyke, Don Roberts, "Refaktoryzacja. Ulepszanie struktury istniejącego kodu", Helion, 2011

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1: Student zna i rozumie działanie systemów operacyjnych (K_W01)

W2: Student zna i rozumie składnię języków programowania (K_W02)

W3: Student zna i rozumie działanie systemów komputerowych (K_W03)

W4: Student zna i rozumie działanie algorytmów (K_W05)

W5: Student zna i rozumie działanie systemów bazodanowych (K_W06)

W6: Student zna język UML i rozumie potrzebę stosowania go przy projektowaniu aplikacji, systemów informatycznych (K_W08)

W7: Student zna zasady BHP obowiązujące przy korzystaniu z stanowiska komputerowego (K_W11)

UMIEJĘTNOŚCI

U1: Student potrafi korzystać z systemów operacyjnych, konfigurować je i dostosowywać pod dany projekt (K_U01, K_U02)

U2: Student potrafi zaprojektować diagramy UML obrazujące funkcjonalność systemu informatycznego i jego budowę (K_U05, K_U10)

U3: Student potrafi skonfigurować środowisko pracy (komputer i urządzenia peryferyjne) (K_U07)

U4: Student potrafi korzystać z systemów bazodanowych (tworzyć bazę danych i wymieniać informacje między oprogramowaniem a bazą danych) (K_U08, K_U11)

U5: Student potrafi tworzyć kod, analizować go i stosować algorytmy (K_U03, K_U05, K_U06, K_U10)

U6: Student potrafi implementować rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo użytkowania aplikacji, serwisu webowego, systemu informatycznego itp. (K_U04)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1: Student jest gotów pracować w zespole, czuje się odpowiedzialny za zespół i wie jak ważna jest systematyczna praca (K_K03)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Chromiak, Andrzej Kawiak, Łukasz Kwaśniewicz, Piotr Schneider
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Chromiak, Andrzej Kawiak, Łukasz Kwaśniewicz, Piotr Schneider
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0