Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Repetytorium z programowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-I.4Z.126
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Repetytorium z programowania
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Posiadanie podstawowych umiejętności programowania strukturalnego w języku C oraz podstawowych umiejętności programowania obiektowego w języku C++, C# lub Java. Znajomość podstawowych struktur danych (tablice, listy liniowe, kolejki, stosy) oraz najważniejszych algorytmów przetwarzania informacji (wyszukiwanie, sortowanie).

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Na przyznaną liczbę 4 punktów ECTS składają się:


1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim

- udział w wykładach 30 godz.

- zajęcia praktyczne w laboratorium 60 godz.

- udział w egzaminie 2 godz.

Razem 92 godziny


2. Praca własna studenta

- studiowanie literatury 10 godz.

- przygotowanie do zajęć praktycznych 10 godz.

- przygotowanie do zaliczenia pisemnego 8 godz.

Razem 28 godzin


Ogółem (godziny kontaktowe+praca własna) 120 godzin.

Liczba punktów ECTS 120 godz. : 30godz/ECTS = 4 ECTS

Liczba punktów ECTS na kontakt za godziny kontaktowe z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego = 3.07 ECTS

Liczba punktów za godziny realizowane w formie samodzielnej pracy studenta = 0,93 ECTS



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest udział studenta w zajęciach przewidzianych planem studiów oraz uzyskanie pozytywnej oceny prac realizowanych w ramach zajęć.


1. Zaliczenie laboratorium (max 50 pkt.)

- ocena projektów realizowanych na zajęciach (30 pkt)

- ocena ze sprawdzianu śródsemestralnego (15 pkt)

- ocena aktywności w trakcie zajęć (5 pkt)

Próg zaliczenia: uzyskanie > 50% punktów

Weryfikowane efekty kształcenia: K_U01, K_U04, K_K01, K_K06


2. Zaliczenie pisemne (max 50 pkt.)

Próg zaliczenia: uzyskanie > 50% punktów


Weryfikowane efekty kształcenia: K_W01, K_U01, K_K06


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest uzupełnienie i przypomnienie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych programowania w imperatywnych językach programowania wysokiego poziomu. Ogólne zagadnienia zagadnienia obejmują:

- programowanie obiektowe (w tym implementacja wzorców projektowych)

- programowanie współbieżne (podstawy teoretyczne i implementacja algorytmów)

- implementacja aplikacji sieciowych i rozproszonych

- implementacja struktur danych i algorytmów

- zagadnienia bezpieczeństwa systemów informatycznych

Szczegółowe tematy dotyczące języka Java obejmują:

1. Klasy, interfejsy, obiekty.

2. Enkapsulacja, dziedziczenie, polimorfizm.

3. Typy danych i podstawowe konstrukcje w języku Java

4. Klasy wejścia/wyjścia, obsługa wyjątków

5. Programowanie współbieżne w języku Java

6. Programowanie uogólnione, struktury danych

7. Implementacja wybranych wzorców projektowych

8. Wyrażenia lambda i strumienie

9. Zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa programów napisanych w języku Java

10. Mechanizm JDBC (dostęp do baz danych)

Literatura:

1. Oracle The Java™ Tutorials, https://docs.oracle.com/javase/tutorial/

2. Cay S. Horstmann, Java. Podstawy. Wydanie X, Helion

3. Cay S. Horstmann, Java. Techniki zaawansowane. Wydanie X, Helion

4. B. Bregge, A. Dutoit, Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym: UML, wzorce projektowe i Java, Helion 2011

Efekty uczenia się:

W1: Student ma rozszerzoną wiedzę na temat języka programowania Java (K_W01)

W2: Student zna zasady wykorzystania dobrze zdefiniowanego API do tworzenia własnego kodu (K_W07,K_W08)

U1: Student umie tworzyć złożone aplikacje w języku Java (K_U01)

U2: Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę programistyczną do rozwiązywania problemów praktycznych w różnych dziedzinach (K_U04)

K1: Student dostrzega konieczność dalszego samokształcenia w zakresie metod tworzenia złożonego oprogramowania (K_K01)

K2: Student potrafi samodzielnie poszukiwać w literaturze technicznej odpowiedzi na problemy powstające w trakcie wykorzystania gotowego API (K_K06)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Stpiczyński
Prowadzący grup: Łukasz Kwaśniewicz, Przemysław Stpiczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0