Dydaktyka informatyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.2N51A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka informatyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej II |
Jednostka: | Zakład Algebry i Matematyki Dyskretnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | ◾ Dydaktyka informatyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej I |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia ◾ realizowane w formie zajęć dydaktycznych: 30,0 Łączna liczba godzin kontaktowych: 30,0 Godziny niekontaktowe ◾ przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych: 20,0 ◾ przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów: 20,0 ◾ studiowanie literatury: 5,0 Łączna liczba godzin niekontaktowych: 45,0 Łączna liczba godzin: 75,0 Liczba punktów ECTS: 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | ◾ Aktywna obecność na zajęciach: K01, K02, K04 ◾ Prace samodzielne oraz domowe: W01, W02, U01, U02, K01, K03, K05 ◾ Egzamin pisemny: W01, W02, U01, U02, K02, K03, K05 |
Pełny opis: |
Zagadnienia realizowane na zajęciach stanowią kontynuację i rozszerzenie materiału z przedmiotu Dydaktyka informatyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej I. Tematy zajęć obejmują wybrane zagadnienia z zakresu dydaktyki przedmiotowej, w tym przygotowanie ucznia do egzaminu maturalnego z informatyki, ze szczególnym uwzględnieniem algorytmiki. |
Literatura: |
1. A. Walat, Zarys dydaktyki informatyki, Warszawa: OEIiZK 2007 2. S. Juszczyk i inni, Dydaktyka informatyki i technologii informatycznej, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2003 3. M. Sysło, Algorytmy, Helion 2016 |
Efekty uczenia się: |
◾ Wiedza Student zna i rozumie: W01 – założenia i zapisy podstawy programowej kształcenia informatycznego w zakresie szkoły ponadpodstawowej – K_W08 W02 – podstawy algorytmizacji i programowania, matematyczne podstawy teorii algorytmów oraz ich praktyczne zastosowania – K_W08 ◾ Umiejętności Student potrafi: U01 – zapisać wybrane algorytmy w postaci schematu blokowego, listy kroków i w pseudokodzie, a także zaimplementować je w języku programowania wysokiego poziomu – K_W08 U02 – samodzielnie przygotować, zrealizować i poddać ewaluacji program nauczania w zakresie algorytmiki z uwzględnieniem potrzeb ucznia i procesu kształcenia – K_W08 ◾ Kompetencje społeczne Student: K01 – ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K01 K02 – potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania K_K02 K03 – rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie K_K04 K04 – rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej K_K05 K05 – potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych K_K06 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.