Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prawo reklamy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PA-PB-PRek
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Prawo reklamy
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.umcs.pl
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

Wykład: 15

Łączna liczba godzin kontaktowych: 15

Liczba punktów ECTS: 0,5


Praca własna studenta:

Przygotowanie do wykładu: 15

Przygotowanie się do zaliczenia: 20

Łączna liczba godzin pracy własnej studenta: 35

Liczba punktów ECTS: 1,5


Łącznie godzin: 50

Liczba punktów ECTS: 2


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2 - zaliczenie ustne

U1, U2 zaliczenie ustne

K1, K2 - zaliczenie ustne

Pełny opis:

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy z zakresu prawa reklamy w obrocie gospodarczym, dotyczącej uregulowań istoty reklamy gospodarczej, zasad jej prowadzenia, ograniczeń przedmiotowych dotyczących reklamy określonych towarów lub usług oferowanych przez przedsiębiorcę oraz umiejętności praktycznego wykorzystania tej wiedzy w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz pełnieniu funkcji w instytucjach i organizacjach uczestniczących w obrocie gospodarczym, a także wykształcenie wśród studentów postawy poszanowania prawa i zasad etycznych, dążenia do dalszego kształcenia i doskonalenia umiejętności.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020.

2. E. Traple (red.) Prawo reklamy i promocji, Warszawa 2007.

3. M. Kępiński (red.) System prawa prywatnego. t. 15, Prawo konkurencji, Warszawa 2012

4. J. Szwaja (red.) Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2016.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Stefanicki, Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Komentarz, Warszawa 2009.

2. M. Namysłowska, Reklama. Aspekty prawne, Warszawa 2012.

3. K. Grzybczyk, Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa 2012

Efekty uczenia się:

Efekty od cyklu kształcenia 2019/2020

WIEDZA:

W1. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu krajowe i ponadnarodowe źródła, treść oraz wykładnię i sposób stosowania przepisów prawa reklamy, dotyczące reklamy gospodarczej - K_W01, K_W02

W2. Zna i rozumie genezę i ewolucję instytucji prawnych oraz dotyczących ich regulacji, a także główne tendencje rozwojowe w działalności gospodarczej w zakresie prawa reklamy oraz przedsiębiorców, których te regulacje dotyczą - K_W03, K_W06

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa reklamy w prowadzeniu działalności gospodarczej, posługiwać się normami i regułami prawnymi, a także prowadzić dyskusję dotyczącą tej problematyki – K_U02, K_U04

U2. Potrafi rozstrzygać problemy wiążące się ze stosowaniem prawa reklamy w prowadzeniu działalności gospodarczej, komunikować się przy pomocy pojęć z tego zakresu oraz K_U01, K_U05, K_U07

KOMPETENCJE:

K1. Jest gotów wypełniać rolę przedsiębiorcy w zakresie wykorzystania prawa reklamy w prowadzeniu działalności gospodarczej i do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z tego zakresu – K_K02, K_K03

K2. Jest gotów do korzystania z przepisów prawa reklamy w prowadzeniu działalności gospodarczej - K_K01

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak
Prowadzący grup: Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład monograficzny - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak
Prowadzący grup: Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład monograficzny - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak
Prowadzący grup: Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład monograficzny - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0