Wykład ogólnouniwersytecki - Jak stworzyć idealnego polityka? Współczesny marketing polityczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-10-OGN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogólnouniwersytecki - Jak stworzyć idealnego polityka? Współczesny marketing polityczny |
Jednostka: | Zakład Myśli Politycznej |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza o marketingu politycznym we współczesnym społeczeństwie, wsparta zainteresowaniem przekazami medialnymi oraz wykorzystaniem mediów przez aktorów politycznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów - 30 godz., godziny konsultacji indywidualnych - 30 godz. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do zaliczenia przedmiotu (przygotowanie notatek, pisanie prac) - 15 godz. 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (zaliczenie pisemne) - 10 godz. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. Egzamin pisemny. 2. Aktywność. 3. Obecność na zajęciach. |
Pełny opis: |
Przedmiot stanowi wprowadzenie w podstawowe pojęcia, teorie i modele dotyczące marketingu politycznego. Celem przedmiotu jest zrozumienie przez studentów zasad marketingu politycznego w sferze polityki dokonywanego z wykorzystaniem współczesnych mediów, a także zdobycie umiejętności świadomego i aktywnego uczestniczenia w dyskursie politycznym. Zakres tematyczny przedmiotu: Politycy i marketing polityczny – pojęcie i istota Polskie kampanie wyborcze 1989-2015 Internet w kampaniach wyborczych Celebrytyzacja polityczna Polityczne public relations Marketing terytorialny Kampania prezydencka 2015 |
Literatura: |
1. Cwalina W., Marketing polityczny: perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005. 2. Dobek - Ostrowska B, Komunikowanie polityczne i publiczne. Podręcznik akademicki, Warszawa 2006. 3. Dobek - Ostrowska B., Wiszniewski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wrocław 2001. 4. Dyoniziak R., Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004. 5. Michalczyk S., Komunikowanie polityczne, teoretyczne aspekty procesu, Katowice 2005. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Zna przebieg podstawowych procesów marketingu politycznego 2. Poznaje techniki marketingu politycznego na różnych poziomach informacyjnych i perswazyjnych 3. Zdobywa wiedzę o zdobywaniu i przetwarzaniu informacji w sferze publicznej Umiejętności: 1. Umie rozpoznać zjawiska obecne w komunikowaniu masowym 2. Potrafi rozpoznać i zastosować właściwe techniki wpływu politycznego 3. Formułuje strategię komunikacyjną dla wybranych uczestników komunikowania politycznego Kompetencje społeczne: 1. Postawa aktywnego odbiorcy informacji politycznych w sferze publicznej 2. Kreator i transmiter systemu wartości politycznych 3. Świadomy uczestnik dyskursu publicznego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.