Branding narodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-AZP-LS-BN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Branding narodowy |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych pojęć z zakresu i kategorii komunikowania, komunikowania politycznego. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do brandingu narodowego - Podstawowe pojęcia i definicje brandingu narodowego - Kraje jako marki - Zarządzanie marką (w kontekście marki narodowej) 2. Polska marka narodowa - funkcjonowanie marki „Polska” - rankingi marek narodowych - pozycja Polski w rankingach marek narodowych - badania wizerunkowe - Kierunki promocji Polski do 2015 r. - Polska marka turystyczna - Identyfikacja wizualna Polski – logo - wyzwania i ograniczenia brandingu narodowego 3. Wybrane instytucje zajmujące się promocją Polski z uwzględnieniem - Ministerstwo Spraw Zagranicznych - Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Gospodarki - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa narodowego - Polska Organizacja Turystyczna - Fundacja Godła Promocyjnego „Teraz Polska” - Instytut Marki Polskiej - Krajowa Izba Gospodarcza 4. Organizacja procesu budowania marki narodowej - Wykorzystanie technologii cyfrowych w brandingu narodowym - Rola mediów społecznościowych w rozwijaniu relacji z otoczeniem i kształtowaniu pozytywnej marki państwa - Rola mediów społecznościowych w procesie rozpowszechniania i pozyskiwania informacji istotnej z punktu widzenia obywateli - Angażowanie interesariuszy w budowanie marki narodowej - Pomiar skuteczności brandingu narodowego 5. Polska jako e-marka narodowa - postrzeganie Polski: wiedza i skojarzenia - E-marka Polski na tle innych krajów |
Literatura: |
Literatura: 1. K. Dinnie, Nation Branding: Concepts, Issues, Practice, Routledge, 2016/2022. 2. M. Hereźniak, Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, 2011. 3. S. Anholt, Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions, Palgrave Macmillan, 2007. 4. S. Anholt, Public diplomacy and place branding: Where’s the link?, “Place Branding and Public Diplomacy”, 2006, t. 2, s. 271-275. 5. W. Olins, Branding the nation – the historical context, “ Journal of Brand Management”, 2002, t. 9, nr 4-5, s. 241-248. 6. K. Gad, Polska e- marka narodowa. Spoty promocyjne w Internecie jako element brandingu narodowego, Kraków2011. 7. S. Anholt, J. Hildreth, Brand America Tajemnica megamarki, Warszawa 2005. 8. L. Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003. 9. M.Healey, Czym jest Branding?, Warszawa 2008. 10. P. Kotler, K. Keller, Marketing, Poznań 2016. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewelina Podgajna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.