Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Branding narodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-AZP-LS-BN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Branding narodowy
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych pojęć z zakresu i kategorii komunikowania, komunikowania politycznego.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie do brandingu narodowego

- Podstawowe pojęcia i definicje brandingu narodowego

- Kraje jako marki

- Zarządzanie marką (w kontekście marki narodowej)

2. Polska marka narodowa

- funkcjonowanie marki „Polska”

- rankingi marek narodowych

- pozycja Polski w rankingach marek narodowych

- badania wizerunkowe

- Kierunki promocji Polski do 2015 r.

- Polska marka turystyczna

- Identyfikacja wizualna Polski – logo

- wyzwania i ograniczenia brandingu narodowego

3. Wybrane instytucje zajmujące się promocją Polski z uwzględnieniem

- Ministerstwo Spraw Zagranicznych

- Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Gospodarki

- Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa narodowego

- Polska Organizacja Turystyczna

- Fundacja Godła Promocyjnego „Teraz Polska”

- Instytut Marki Polskiej

- Krajowa Izba Gospodarcza

4. Organizacja procesu budowania marki narodowej

- Wykorzystanie technologii cyfrowych w brandingu narodowym

- Rola mediów społecznościowych w rozwijaniu relacji z otoczeniem i kształtowaniu pozytywnej marki państwa

- Rola mediów społecznościowych w procesie rozpowszechniania i pozyskiwania informacji istotnej z punktu widzenia obywateli

- Angażowanie interesariuszy w budowanie marki narodowej

- Pomiar skuteczności brandingu narodowego

5. Polska jako e-marka narodowa

- postrzeganie Polski: wiedza i skojarzenia

- E-marka Polski na tle innych krajów

Literatura:

Literatura:

1. K. Dinnie, Nation Branding: Concepts, Issues, Practice, Routledge, 2016/2022.

2. M. Hereźniak, Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, 2011.

3. S. Anholt, Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions, Palgrave Macmillan, 2007.

4. S. Anholt, Public diplomacy and place branding: Where’s the link?, “Place Branding and Public Diplomacy”, 2006, t. 2, s. 271-275.

5. W. Olins, Branding the nation – the historical context, “ Journal of Brand Management”, 2002, t. 9, nr 4-5, s. 241-248.

6. K. Gad, Polska e- marka narodowa. Spoty promocyjne w Internecie jako element brandingu narodowego, Kraków2011.

7. S. Anholt, J. Hildreth, Brand America Tajemnica megamarki, Warszawa 2005.

8. L. Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003.

9. M.Healey, Czym jest Branding?, Warszawa 2008.

10. P. Kotler, K. Keller, Marketing, Poznań 2016.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewelina Podgajna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0