Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etykieta w komunikacji społecznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D-2S-EwK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Etykieta w komunikacji społecznej
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem prowadzącego:

Konwersatorium 15 godzin

- Czas poświęcony na pracę indywidualną:

Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin

Przygotowania prezentacji i zagadnień: 20 godzin

- Łączna liczba godzin: 50 godzin

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Konwersatorium, kolokwium zaliczeniowe, aktywność w trakcie zajęć (odpowiedzi i wyniki pracy w grupie): W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3

Pełny opis:

Etykieta w Komunikacji Społecznej to zajęcia pomagające poznać, zrozumieć, docenić i wdrożyć w życie zasady etykiety i grzeczności.

1. Savoir vivre a etykieta.

2. Etykieta towarzyska, etykieta biznesowa, protokół dyplomatyczny.

3. Strój męski.

4. Strój damski.

5. Zasady przygotowania stołu.

6. Grzeczność przy stole.

7. Przyjęcia i wizyty.

8. Powitania i przedstawianie.

Literatura:

Au von F., Zachowanie przy stole. Z języka niemieckiego przełożyła E. Pieńkowska-Rohozińska, Klub Dla Ciebie, Warszawa 2009.

Brzozowski M. A., Wysocki R., ABC dobrych manier, MUZA S.A., Warszawa 2003.

Demicki Z., Jak przyjąć gości, Wydawnictwo Adam Marszałek, wydanie II poprawione, Toruń 2002.

Ikanowicz C., Piekarski J. W., Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2004.

Jabłonowska L., Myśliwiec G., Współczesna etykieta. Standardy zachowań, elegancji, rozmowy, gestów i konsumpcji, Szkoła Główna

Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2002.

Krajski S., Savoir vivre. Podręcznik w pilnych potrzebach, Agencja SGK, Warszawa 2006.

Pietkiewicz E., Savoir-vivre dla każdego, Świat Książki, Warszawa 1997.

Pietkiewicz E., Protokół dyplomatyczny. Wyd. 4 popr. i uzup., Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Warszawa 1998

Efekty uczenia się:

Po zajęciach Student:

W1- dysponuje szeroką i uporządkowaną wiedzą dotyczącą pojęć z zakresu komunikowania społecznego i nauki o mediach. Potrafi umiejscowić etykietę i savoir-vivre w kontekście komunikacji społecznej (K_W02)

W2 - ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą współczesnych procesów politycznych i społecznych w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii związanych z dyplomacją (K_W07)

U1 samodzielnie zdobywa i efektywnie wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne, przede wszystkim potrafi zastosować zasady etykiety biznesowej w praktyce (K_U05)

U 2- ma umiejętność inicjowania i prowadzenia efektywnej działalności w obszarze marketingu i promocji z zastosowaniem zasad etykiety i grzeczności (K_U06)

U 3 - zna i rozumie zasady oraz wytyczne konstruowania różnorodnych przekazów w ramach komunikacji społecznej oraz potrafi je umiejscowić w obszarze współczesnej kultury, w szczególności rozumie rolę i funkcję kulturalnej konwersacji w życiu społecznym (K_U09;)

K 1 - jest przygotowany do pełnienia różnych funkcji w zespole (pracowniczym), ma świadomość swojej roli w grupie zawodowej i społecznej, potrafi trafnie określić swoje miejsce w hierarchii precedencyjnej (K_K01)

K2- jest świadomy języka i jego konsekwencji w poszczególnych aspektach komunikacji społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem form grzecznościowych (K_K07)

K3 - wykazuje gotowość do inicjowania i samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej, potrafi zastosować narzędzia etykiety do rozwiązywania sytuacji trudnych (K_K06)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Pawlak-Hejno
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)