Infobrokering
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-2S-IB |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0320) Dziennikarstwo i informacja
|
Nazwa przedmiotu: | Infobrokering |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | • Znajomość teoretycznych podstaw zarządzania informacją. • Umiejętność pracy w programie MS Excel. • Umiejętność pracy w programie MS Word. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15h Łącznie: 15h/1 ECTS Godziny niekontaktowe: studiowanie literatury 10h przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 10h Łącznie: 20h/1ECTS Sumarycznie: 35h/2 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin ustny. • Baza pytań zostanie przygotowana z myślą o weryfikacji wiedzy teoretycznej zdobytej podczas zajęć. Każdy student otrzyma zestaw pytań z różnych części materiału. |
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest wyposażenie studentów w wiedzę, kompetencje praktyczne związane z organizacją procesów wyszukiwania informacji w usługach infobrokerskich oraz pokazanie możliwości związanych z analityką danych traktowaną zarówno jako część usługi brokerskiej, jak i jako niezależny typ usługi informacyjnej. |
Literatura: |
1. Cisek, S., Januszko-Szakiel, A. (2021). Zawód infobroker. Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa. 2. Bielska, A. (2020). Open Source Intelligence Tools and Resources Handbook 2020. https://i-intelligence.eu/uploads/public-documents/OSINT_Handbook_2020.pdf 3. Liedel, Krzysztof; Piasecka, Paulina; Aleksandrowicz, Tomasz R. (2012). Analiza informacji: teoria i praktyka. Warszawa: Difin 4. Minder, D. (2019). Infobrokering - sztuka pozyskiwania, analizy i ewaluacji informacji. „Studia Politologiczne” vol. 54. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W02 - absolwent zna i rozumie specyfikę metodologiczną nauki o mediach, wybrane metody narzędzia opisu, techniki pozyskiwania oraz analizy danych właściwych nauce o mediach, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnie stosowanych metod, narzędzi i zasobów informacyjnych niezbędnych w procesie realizacji zadań infobrokerskich, K_W05 - absolwent zna i rozumie w sposób pogłębiony ekonomiczne, prawne i kulturowe uwarunkowania rozwoju nauk o mediach i komunikacji społecznej oraz działalności medialnej. K_W06 - absolwent zna i rozumie społeczne, kulturowe i polityczne aspekty funkcjonowania poszczególnych mediów uwzględniające ich historyczny oraz współczesny rozwój, w szczególności miejsce, rolę i funkcje infobrokera (brokera informacji, profesjonalisty informacji). K_W09 - absolwent zna i rozumie historię oraz ewolucję mediów, a także zmieniające się ich społeczne i polityczne uwarunkowania i zastosowania. K_W14 - absolwent zna i rozumie zasady funkcjonowania różnych form przekazu w procesie komunikacji społecznej. K_W15 - absolwent zna i rozumie zasady korzystania z technologii informatycznych (w tym ICT) w realizowanych przez siebie zadaniach, jak również zasady doboru i wykorzystania źródeł informacji. K_W16 - absolwent zna i rozumie rolę marketingu i narzędzi public relations w procesie komunikowania. K_W17 - absolwent zna i rozumie terminologię specjalistyczną z zakresu komunikowania społecznego i nauki o mediach. K_W18 - zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w mediach. Umiejętności: K_U01 - krytycznie analizować procesy i zjawiska polityczne, społeczne i kulturowe. K_U03 - dokonywać pogłębionych analiz społecznych, politycznych i kulturowych funkcjonowania mediów, dobierając do nich odpowiednie metody badawcze. K_U04 - poprawnie analizować i wnioskować o zawartości mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi. K_U06 - oceniać i weryfikować źródła informacji oraz poprawnie intepretować podawane przez nie fakty. K_U08 - prawidłowo stosować regulacje prawne do określonych obszarów pracy dziennikarza i funkcjonowania mediów. K_U14 - skutecznie komunikować się z różnymi grupami odbiorców oraz organizować i prowadzić dyskusję. K_U15 - prawidłowo stosować zasady konstruowania różnorodnych form przekazu w ramach komunikacji społecznej. Kompetencje społeczne: K_K01 - krytycznej oceny poznawanych faktów, teorii oraz efektów działalności człowieka. K_K02 - wykorzystywania wiedzy z zakresu komunikacji społecznej i nauk o mediach do rozwiązywania zadań teoretycznych i praktycznych związanych z działalnością medialną. K_K05 - inicjowania i samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej, myślenia w sposób innowacyjny oraz przedsiębiorczy. K_K06 - przyjęcia krytycznej postawy wobec różnych form komunikowania społecznego, dbając o dorobek i tradycje zawodu, ale ze świadomością zmieniającej się rzeczywistości. K_K07 - poszanowania oraz aktywnego propagowania zasad etyki zawodowej oraz innych norm i wartości regulujących życie społeczne. K_K09 - wykorzystywania technologii medialnych w działaniach na rzecz środowiska zawodowego i interesu publicznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ilona Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.