Podstawy grafiki komputerowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-2S-PGK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy grafiki komputerowej |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza na temat pracy z materiałami graficznymi. Umiejętność obsługi komputera w zakresie obsługi plików graficznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15h Łącznie: 15h/1 ECTS Godziny niekontaktowe: przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 20h Łącznie: 20h/1ECTS Sumarycznie: 45h/2 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin praktyczny w formie serii zadań do wykonania. |
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz umiejętności praktyczne związane z edycją oraz montażem materiałów graficznych, a także rozwijanie możliwości związanych z samodzielnym tworzeniem materiałów takich jak plakaty, retuszowane fotografie, reklamy graficzne, infografiki. |
Literatura: |
1. Fotografia: świet(l)ny portret nowoczesności, The Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences, 2023-12, Vol.29, p.3-11. 2. Fotografia reklamowa a pamięć twórcy : fotokompozycje Ryszarda Horowitza / Klaudia Cymanow-Sosin. Cymanow-Sosin, Klaudia, 2006 W: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria. [Nr] 6 (2006), s. 217-225. 3. Specjalność: fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna / Karina Stasiuk-Krajewska. ; Uniwersytet Wrocławski. Stasiuk-Krajewska, Karina, 2010 W: Przestrzenie komunikowania. Wrocław, 2010, s. 229-230. 4. Grafika komputerowa : laboratorium / [poszczególne rozdz. oprac. Jarosław Adamiec et al.] ; pod red. Piotra Krawca. Krawiec, Piotr (technika) | Adamiec, Jarosław | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2010 | Poznań : Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. 5. Multimedia i grafika komputerowa / Radosław Jaworski. Jaworski, Radosław. | Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2009 | Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 6. Komunikacja wizualna : public relations, reklama, branding / Monika Bronowicz., Bronowicz-Hossain, Monika (1987- ) | Wydawnictwo Astrum 2013 | Wrocław : Wydawnictwo Astrum. 7. Komunikacja wizualna w działalności promocyjnej, informacyjnej i edukacyjnej CINT PL, Warsaw: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Elektroniczny biuletyn informacyjny bibliotekarzy EBIB, 2021-01 (201). 8. Komunikacja wizualna Public relations Reklama Branding 2014 | Wrocław: ASTRUM. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie K_W02 - specyfikę metodologiczną nauki o mediach, wybrane metody narzędzia opisu, techniki pozyskiwania oraz analizy danych właściwych nauce o mediach. K_W06 - społeczne, kulturowe i polityczne aspekty funkcjonowania poszczególnych mediów uwzględniające ich historyczny oraz współczesny rozwój. K_W09 - historię oraz ewolucję mediów, a także zmieniające się ich społeczne i polityczne uwarunkowania i zastosowania. K_W10 - cele pracy dziennikarskiej, jej warsztatowe i organizacyjne uwarunkowania. K_W12 - teoretyczne i praktyczne zasady funkcjonowania najnowszych narzędzi dziennikarskich. K_W14 - zasady funkcjonowania różnych form przekazu w procesie komunikacji społecznej. K_W15 - zasady korzystania z technologii informatycznych (w tym ICT) w realizowanych przez siebie zadaniach, jak również zasady doboru i wykorzystania źródeł informacji. K_W1 - zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w mediach. Umiejętności: absolwent potrafi K_U02 - abstrakcyjnie myśleć i syntetyzować zdobytą wiedzę oraz krytycznie ją analizować. K_U04 - poprawnie analizować i wnioskować o zawartości mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi. K_U05 - samodzielnie i kreatywnie rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne przy użyciu właściwych metod. K_U08 - prawidłowo stosować regulacje prawne do określonych obszarów pracy dziennikarza i funkcjonowania mediów. K_U09 - skutecznie i kreatywnie posługiwać się zróżnicowanymi narzędziami dziennikarskimi. K_U15 - prawidłowo stosować zasady konstruowania różnorodnych form przekazu w ramach komunikacji społecznej. K_U18 - inicjować i projektować efektywną oraz innowacyjną działalność w obszarze marketingu i promocji. K_U20 - samodzielnie organizować własne uczenie się, w tym z wykorzystaniem ICT, e-lerningu i blended learningu. Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do K_K02 - wykorzystywania wiedzy z zakresu komunikacji społecznej i nauk o mediach do rozwiązywania zadań teoretycznych i praktycznych związanych z działalnością medialną. K_K05 - inicjowania i samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej, myślenia w sposób innowacyjny oraz przedsiębiorczy. K_K08 - odpowiedzialnego posługiwania się językiem we wszystkich obszarach/formach komunikacji społecznej. K_K10 - stałego podnoszenia poziomu wiedzy i doskonalenia umiejętności na poziomie interdyscyplinarnym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ilona Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.