Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy grafiki komputerowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D-2S-PGK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy grafiki komputerowej
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza na temat pracy z materiałami graficznymi.

Umiejętność obsługi komputera w zakresie obsługi plików graficznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

ćwiczenia 15h

Łącznie: 15h/1 ECTS


Godziny niekontaktowe:

przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 20h

Łącznie: 20h/1ECTS


Sumarycznie: 45h/2 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin praktyczny w formie serii zadań do wykonania.


Pełny opis:

Celem kształcenia jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz umiejętności praktyczne związane z edycją oraz montażem materiałów graficznych, a także rozwijanie możliwości związanych z samodzielnym tworzeniem materiałów takich jak plakaty, retuszowane fotografie, reklamy graficzne, infografiki.

Literatura:

1. Fotografia: świet(l)ny portret nowoczesności, The Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences, 2023-12, Vol.29, p.3-11.

2. Fotografia reklamowa a pamięć twórcy : fotokompozycje Ryszarda Horowitza / Klaudia Cymanow-Sosin. Cymanow-Sosin, Klaudia, 2006 W: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria. [Nr] 6 (2006), s. 217-225.

3. Specjalność: fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna / Karina Stasiuk-Krajewska. ; Uniwersytet Wrocławski. Stasiuk-Krajewska, Karina, 2010

W: Przestrzenie komunikowania. Wrocław, 2010, s. 229-230.

4. Grafika komputerowa : laboratorium / [poszczególne rozdz. oprac. Jarosław Adamiec et al.] ; pod red. Piotra Krawca. Krawiec, Piotr (technika) | Adamiec, Jarosław | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2010 | Poznań : Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.

5. Multimedia i grafika komputerowa / Radosław Jaworski. Jaworski, Radosław. | Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2009 | Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

6. Komunikacja wizualna : public relations, reklama, branding / Monika Bronowicz., Bronowicz-Hossain, Monika (1987- ) | Wydawnictwo Astrum

2013 | Wrocław : Wydawnictwo Astrum.

7. Komunikacja wizualna w działalności promocyjnej, informacyjnej i edukacyjnej CINT PL, Warsaw: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Elektroniczny biuletyn informacyjny bibliotekarzy EBIB, 2021-01 (201).

8. Komunikacja wizualna Public relations Reklama Branding

2014 | Wrocław: ASTRUM.

Efekty uczenia się:

Wiedza: absolwent zna i rozumie

K_W02 - specyfikę metodologiczną nauki o mediach, wybrane metody narzędzia opisu, techniki pozyskiwania oraz analizy danych właściwych nauce o mediach.

K_W06 - społeczne, kulturowe i polityczne aspekty funkcjonowania poszczególnych mediów uwzględniające ich historyczny oraz współczesny rozwój.

K_W09 - historię oraz ewolucję mediów, a także zmieniające się ich społeczne i polityczne uwarunkowania i zastosowania.

K_W10 - cele pracy dziennikarskiej, jej warsztatowe i organizacyjne uwarunkowania.

K_W12 - teoretyczne i praktyczne zasady funkcjonowania najnowszych narzędzi dziennikarskich.

K_W14 - zasady funkcjonowania różnych form przekazu w procesie komunikacji społecznej.

K_W15 - zasady korzystania z technologii informatycznych (w tym ICT) w realizowanych przez siebie zadaniach, jak również zasady doboru i wykorzystania źródeł informacji.

K_W1 - zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w mediach.

Umiejętności: absolwent potrafi

K_U02 - abstrakcyjnie myśleć i syntetyzować zdobytą wiedzę oraz krytycznie ją analizować.

K_U04 - poprawnie analizować i wnioskować o zawartości mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi.

K_U05 - samodzielnie i kreatywnie rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne przy użyciu właściwych metod.

K_U08 - prawidłowo stosować regulacje prawne do określonych obszarów pracy dziennikarza i funkcjonowania mediów.

K_U09 - skutecznie i kreatywnie posługiwać się zróżnicowanymi narzędziami dziennikarskimi.

K_U15 - prawidłowo stosować zasady konstruowania różnorodnych form przekazu w ramach komunikacji społecznej.

K_U18 - inicjować i projektować efektywną oraz innowacyjną działalność w obszarze marketingu i promocji.

K_U20 - samodzielnie organizować własne uczenie się, w tym z wykorzystaniem ICT, e-lerningu i blended learningu.

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

K_K02 - wykorzystywania wiedzy z zakresu komunikacji społecznej i nauk o mediach do rozwiązywania zadań teoretycznych i praktycznych związanych z działalnością medialną.

K_K05 - inicjowania i samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej, myślenia w sposób innowacyjny oraz przedsiębiorczy.

K_K08 - odpowiedzialnego posługiwania się językiem we wszystkich obszarach/formach komunikacji społecznej.

K_K10 - stałego podnoszenia poziomu wiedzy i doskonalenia umiejętności na poziomie interdyscyplinarnym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ilona Dąbrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-32439b0f2 (2025-04-22)