Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekty komunikacyjno-społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D-2S-PKS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekty komunikacyjno-społeczne
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowe umiejętności związane z tworzeniem i zarządzaniem treściami społecznościowymi.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego):

Konwersatorium - 30h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć - 20h

Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 30h

Studiowanie literatury przedmiotu - 10h


Łączna liczba godzin: 90h (3 ECTS)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Projekt zaliczeniowy (K_W07, K_U02, K_U05, K_K07)

Pełny opis:

Zajęcia przygotowują Studentów i Studentki do zespołowego podejmowania inicjatyw komunikacyjnych, które to projekty cechuje wewnętrzna złożoność oraz obecność ograniczeń czasowo-budżetowych. W sposób szczególny podjęte zostaną następujące zagadnienia:

1-4. Projekt

5-6. Zespół projektowy

7-10. Metodyka (metody kaskadowe i zwinne)

11-12. Spotkania projektowe (zadania i organizacja pracy)

13-14. Identyfikacja i mapowanie konkurentów

15-16. Analiza konkurentów

17-18. Analiza sytuacji wyjściowej i SWOT

19-20. Ustalanie celów i ich priorytetyzacja

21-22. Identyfikacja i empatyzacja odbiorcy

23-24. Ideacja rozwiązań

25-30. Projekt zaliczeniowy

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. B. Flyvbjerg, D. Gardner, Jak zarządzać dużymi projektami, Warszawa 2023.

2. B. Michalska-Dominiak, P. Grocholiński, Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Gliwice 2019.

3. T. Kelley, Sztuka innowacji. Lekcja kreatywności z IDEO, Warszawa 2009.

4. Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience, Warszawa 2015.

5. Artykuły z pism i portali branżowych

Literatura uzupełniająca:

1. Agile Project Management Handbook

2. UX & Usability Articles, Norman Nielsen Group, https://www.nngroup.com/

Efekty uczenia się:

Wiedza:

> Student lub Studentka zna zasady dotyczące wykorzystania narzędzi marketingu i public relations w procesie projektowania skutecznej komunikacji (K_W07)

Umiejętności:

> Student lub Studentka potrafi zaprojektować działania komunikacyjne w oparciu o wcześniej przeprowadzony dobór i analizę źródeł (K_U02)

> Student lub Studentka umie zorganizować, a następnie zarządzać pracą zespołu projektowego opracowującego krótko- i długofalowe działania komunikacyjne (K_U05)

Kompetencje:

> Student lub Studentka wykazuje się gotowością do podejmowania działań analitycznych oraz zarządczych w obszarze komunikacji informacyjno-promocyjnej (K_K07)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karolina Burno-Kaliszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0