E-marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-LS-EM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | E-marketing |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu nauk społecznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 3 pkt. ECTS; = 80 godz., w tym 30 godz. kontaktowych z prowadzącym; 25 godz. studiowanie literatury i przygotowywanie się do zajęć; 25 godz. przygotowywanie się do egzaminu. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Weryfikacja sposobu rozumienia pojęć podczas zajęć; Egzamin ustny końcowy |
Pełny opis: |
1) Geneza i pojęcie marketingu; podstawowe pojęcia i strategie; marketing 1.0-5.0 2) Zachowania konsumenckie 3) Segmentacja i targeting 4) Pozycjonowanie i różnicowanie oferty, marka 5) System informacji marketingowej i badań marketingowych, pomiar efektywności działań marketingowych 6) Zintegrowana komunikacja marketingowa 7) Zarządzanie reklamą 8) Narzędzia marketingu internetowego: a) Serwisy www b) Reklama w internecie c) Social media marketing d) Content marketing e) Marketing mobilny f) Influencer marketing g) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu h) Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu |
Literatura: |
Literatura: Bakalarska-Stankiewicz J. (2023). Content Marketing. Od strategii do efektów. Gliwice: Helion. Chaffey D. & Ellis-Chadwick F. (2022). Digital Marketing. Harlow: Pearson. Jabłoński A. (2021). Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Lublin: Grupa Marketer. Kotler P., Keller P., Marketing, Poznań 2022. Tuten T. & Solomon M. (2023). Social media marketing. Thousand Oaks: Sage. Literatura uzupełniająca: Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021. Gachowski K. (2023). Jak zadbać o przychylność Google? Marketing w praktyce, Nr 1, https://marketing.org.pl/mwp/888-jak-zadbac-o-przychylnosc-google, 30.07.2024. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan (2021). Marketing 5.0. Technology for Humanity. New Jersey: Wiley. Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020. Krzemień G., Mazurek G., Zach K. (2018). Serwisy www: oś komunikacji online. W: Mazurek G. (red.). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext, s. 185-210. Le i in. (2023) Introduction to Artificial Intelligence (AI). Definition and Scope of AI. W: Thaichon P., Quach S. (red.). Artificial intelligence for Marketing Management. London-New York: Routledge (s. 3-17). McStay A. (2020). Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Moin S. (2020). Brand Storytelling in the Digital Age. Theories, Practice, and Application. Cham: Palgrave Macmillan. Rachmad Y. E. (2024). The Future of Influencer marketing. Evolution of Consumer Behavior in the Digital World. Kota Jambi: Sonpedia Publishing. Seligman J. (2018). Mobile Marketing. Hampshire: Southampton University. Skawińska E., Popławski W. (2020). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: PWE Wieczorkowski, J., Chomiak-Orsa, I., & Pawełoszek, I. (2022). Big data w marketingu—narzędzie doskonalenia relacji z klientami. Marketing i Rynek, 29(1). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - absolwent a wiedzę na temat zasada wykorzystywania narzędzi marketingu i public relations w procesie komunikowania (K_W21; P6U_W; P6S_WG; P6S_WK; P6S_WG; P6S_WK) - rozumie rolę mediów w kształtowaniu poglądów i postaw społecznych (K_W09; P6U_W; P6S_WG; P6S_WG); Umiejętności: Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się terminologią z zakresu nauk społecznych, w tym z zakresu marketingu (K_U01; P6U_U; P6S_UW; P6S_UW); - jest w stanie krytycznie oceniać działania podejmowane współcześnie w obszarze komunikacji społecznej i mediów (K_U11; P6U_U; P6S_UW P6S_UO P6S_UU; P6S_UW) - samodzielnie organizować własne uczenie się, w tym dopasowywać konkretne przypadki i przykłady do pojęć z zakresu marketingu (K_U17; P6U_U; P6S_UU; P6S_UW); Kompetencje: Absolwent jest gotów do: - uznawania znaczenia mediów we współczesnym świecie (K_K01; P6U_K; P6S_KK); - otwarcia się na nowe formy komunikowania społecznego i myślenia w sposób przedsiębiorczy (K_K07; P6U_K; P6S_KK); |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.