Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D-LS-EM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: E-marketing
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu nauk społecznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

3 pkt. ECTS; = 80 godz., w tym 30 godz. kontaktowych z prowadzącym; 25 godz. studiowanie literatury i przygotowywanie się do zajęć; 25 godz. przygotowywanie się do egzaminu.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Weryfikacja sposobu rozumienia pojęć podczas zajęć; Egzamin ustny końcowy

Pełny opis:

1) Geneza i pojęcie marketingu; podstawowe pojęcia i strategie; marketing 1.0-5.0

2) Zachowania konsumenckie

3) Segmentacja i targeting

4) Pozycjonowanie i różnicowanie oferty, marka

5) System informacji marketingowej i badań marketingowych, pomiar efektywności działań marketingowych

6) Zintegrowana komunikacja marketingowa

7) Zarządzanie reklamą

8) Narzędzia marketingu internetowego:

a) Serwisy www

b) Reklama w internecie

c) Social media marketing

d) Content marketing

e) Marketing mobilny

f) Influencer marketing

g) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu

h) Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu

Literatura:

Literatura:

Bakalarska-Stankiewicz J. (2023). Content Marketing. Od strategii do efektów. Gliwice: Helion.

Chaffey D. & Ellis-Chadwick F. (2022). Digital Marketing. Harlow: Pearson.

Jabłoński A. (2021). Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Lublin: Grupa Marketer.

Kotler P., Keller P., Marketing, Poznań 2022.

Tuten T. & Solomon M. (2023). Social media marketing. Thousand Oaks: Sage.

Literatura uzupełniająca:

Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021.

Gachowski K. (2023). Jak zadbać o przychylność Google? Marketing w praktyce, Nr 1, https://marketing.org.pl/mwp/888-jak-zadbac-o-przychylnosc-google, 30.07.2024.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan (2021). Marketing 5.0. Technology for Humanity. New Jersey: Wiley.

Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020.

Krzemień G., Mazurek G., Zach K. (2018). Serwisy www: oś komunikacji online. W: Mazurek G. (red.). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext, s. 185-210.

Le i in. (2023) Introduction to Artificial Intelligence (AI). Definition and Scope of AI. W: Thaichon P., Quach S. (red.). Artificial intelligence for Marketing Management. London-New York: Routledge (s. 3-17).

McStay A. (2020). Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Moin S. (2020). Brand Storytelling in the Digital Age. Theories, Practice, and Application. Cham: Palgrave Macmillan.

Rachmad Y. E. (2024). The Future of Influencer marketing. Evolution of Consumer Behavior in the Digital World. Kota Jambi: Sonpedia Publishing.

Seligman J. (2018). Mobile Marketing. Hampshire: Southampton University.

Skawińska E., Popławski W. (2020). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: PWE

Wieczorkowski, J., Chomiak-Orsa, I., & Pawełoszek, I. (2022). Big data w marketingu—narzędzie doskonalenia relacji z klientami. Marketing i Rynek, 29(1).

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- absolwent a wiedzę na temat zasada wykorzystywania narzędzi marketingu i public relations w procesie komunikowania (K_W21; P6U_W; P6S_WG; P6S_WK; P6S_WG; P6S_WK)

- rozumie rolę mediów w kształtowaniu poglądów i postaw społecznych (K_W09; P6U_W; P6S_WG; P6S_WG);

Umiejętności:

Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się terminologią z zakresu nauk społecznych, w tym z zakresu marketingu (K_U01; P6U_U; P6S_UW; P6S_UW);

- jest w stanie krytycznie oceniać działania podejmowane współcześnie w obszarze komunikacji społecznej i mediów (K_U11; P6U_U; P6S_UW P6S_UO P6S_UU; P6S_UW)

- samodzielnie organizować własne uczenie się, w tym dopasowywać konkretne przypadki i przykłady do pojęć z zakresu marketingu (K_U17; P6U_U; P6S_UU; P6S_UW);

Kompetencje:

Absolwent jest gotów do:

- uznawania znaczenia mediów we współczesnym świecie (K_K01; P6U_K; P6S_KK);

- otwarcia się na nowe formy komunikowania społecznego i myślenia w sposób przedsiębiorczy (K_K07; P6U_K; P6S_KK);

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3708b8fbb (2024-12-19)