Mediatyzacja sfery publicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-LS-MSP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mediatyzacja sfery publicznej |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem prowadzącego: Konwersatorium: 30 godzin - Czas poświęcony na pracę indywidualną: Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu: 45 godzin Przygotowania się do zaliczeń: 15 godzin - Łączna liczba godzin: 90 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Konwersatorium: prezentacja zaliczeniowa (praca zaliczeniowa), aktywność – W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2 |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny: Media i politycy jako podmioty komunikowania - modele relacji media – polityka Mediatyzacja polityki – definiowanie zagadnienia Oddziaływanie mediów – logika mediów i pragmatyzm komunikacyjny Media jako źródło wiedzy o świecie Stronniczość mediów Wydarzenia medialne – pseudowydarzenia Celebrytyzacja sfery publicznej Postpolityka vs infotainment Media w sytuacjach kryzysowych - mediatyzacja skandalu Nowe media i technologie a aktywność obywatelska Przekazy medialne a zachowania społeczne |
Literatura: |
Dobek-Ostrowska B., Polski system medialny na rozdrożu. Media w polityce, polityka w mediach, Wrocław 2011 Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2005 Kepplinger H. M., Demontaż polityki w społeczeństwie informacyjnym, Kraków 2007 Maguś W., Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych. Kampania wyborcza na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku, Lublin 2014 Maguś W., Logika mediów a pragmatyzm polityków [w:] W. Furman, P. Kuca, D. Szczepański (red.), Media w kampaniach wyborczych, Rzeszów 2016, s. 38-49; Mediatyzacja kampanii politycznych, Mazur M., Michalczyk S., Kolczyński M. (red.), Katowice 2009 Michalczyk S., Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu, Toruń 2010 Michalczyk S., Komunikowanie polityczne, Katowice 2005 Molęda-Zdziech M., Czas celebrytów: mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013 Olczyk T., Politrozrywka i popperswazja, Warszawa 2009 Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna: tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011 Schulz W., Komunikacja polityczna, Kraków 2006 Street J., Mass media, polityka, demokracja, Kraków 2006 Wojtkowski Ł., Mediatyzacja polityki: amerykańska kampania prezydencka 2008, Toruń 2012 |
Efekty uczenia się: |
W1 Student potrafi objaśnić specyfikę wzajemnych relacji między sferami: mediów a polityki K_W15, K_W19 W2 Student potrafi scharakteryzować teoretyczne (politologiczne, medioznawcze, socjologiczne) interpretacje wzajemnego oddziaływania systemów: mediów i polityki K_W01, K_W05, K_W19 W3 Student potrafi objaśnić specyfikę reguł prowadzenia polityki zapośredniczonej medialnie K_W06 U1 Student potrafi wskazać i zinterpretować przejawy mediatyzacji polityki K_U01, K_U07 U2 Student potrafi zidentyfikować i krytycznie ocenić oddziaływanie logiki mediów na przekazy polityczne K_U03, K_U04 U3 Student potrafi dokonać ocen analizowanych zjawisk z normatywnego punktu widzenia (teorie: demokracji, społeczeństwa obywatelskiego, sfery publicznej) K_U02, K_U04 K1 Student jest świadomy „nieprzezroczystości” mediów w procesie komunikowania politycznego K_K01, K_K10 K2 Student potrafi przyjąć aktywną, świadomą analityczną postawę wobec mediów jako narzędzi i przestrzeni uprawiania polityki K_K05, K_K11 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Maguś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.