Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PF2: Mediacje semiotyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D-LS-MSem.F
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PF2: Mediacje semiotyczne
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

godziny kontaktowe: ćwiczenia (15h)

godziny niekontaktowe:

- studiowanie literatury 5 h

- przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 10 h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

prezentacja fragmentów monografii

praca analityczna

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z podstawami semiotyki społecznej, w tym z metodą analizy określaną jako mediacje semiotyczne. Na zajęciach są prezentowane i omawiane przykłady analiz.

Literatura:

Tomasz Piekot, Mediacje semiotyce, Warszawa 2016.

Umberto Eco, Teoria semiotyki, Kraków 2009.

Marta Wójcicka, O tytule tekstu z perspektywy semiotyki, [w:] Wybrane zagadnienia lingwistyki tekstu, analizy dyskursu i komunikacji międzykulturowej – In memoriam Profesor Anny Duszak (1950-2015), red. Urszula Okulska, Urszula Topczewska, Anna Jopek-Bosiacka. Warszawa 2018, Wyd. UW, s. 149-174.

Marta Wójcicka, Medialne dyskursy (nie)pamięci zbiorowej, Lublin 2023,

Marta Wójcicka, Tęczowa Matka Boska. (Nie)porozumienia mediologiczne, [w:] Nie/porozumienie, nie/tolerancja, w(y)kluczenie w języku i kulturze, red. Ewa Biłas-Pleszak, Artur Rejter, Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Wioletta Wilczek, Katowice 2021, Wyd. UŚ, s. 181-191.

Efekty uczenia się:

W1: student/ka zna podstawowe pojęcia z zakresu semiotyki - K_W02

W2: student/ka zna najważniejsze teorie z zakresu semiotyki - K_W03

W3: student/ka rozumie rolę mediów w kształtowaniu poglądów i postaw społecznych - K_W09

W4: studenta/ka zna najważniejsze naukowe interpretacje procesów i wydarzeń społecznych i politycznych stanowiących podstawę sporów społecznych - K_W18

U1: student/ka potrafi interpretować podstawowe procesy i zjawiska polityczne, społeczne i kulturowe w oparciu o wiedzę z zakresu semiotyki społecznej - K_U02

U2: Student/ka umie dokonywać ogólnych analiz społecznych, politycznych i kulturowych uwarunkowań oraz efektów działalności mediów - K_U03

U3: student/ka potrafi poprawnie analizować zawartość mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi z zakresu semiotyki społecznej - K_U05

U4: student/ka potrafi amodzielnie rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne oraz prezentować wyniki pracy zarówno w formie

ustnej, jak i pisemnej, przy użyciu fachowej terminologii i metod prezentacji - K_U12

K1: student jest gotów do odpowiedzialnego wykorzystywania kompetencji komunikacyjnych (w tym językowych) w działaniach na rzecz

środowiska społecznego - K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0