Projektowanie kampanii promocyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-LS-PKP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie kampanii promocyjnych |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu marketingu. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 3 = 90 godz., w tym 30 godz. kontaktowych z prowadzącym; 30 godz. studiowanie literatury i źródeł oraz przygotowywanie się do zajęć; 30 godz. przygotowywanie projektu. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Ocena projektu kampanii informacyjnej lub promocyjnej ze względu na następujące kryteria: 1) wykorzystana wiedza; 2) kreatywność; 3) wykonalność. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, kompetencji i umiejętności niezbędnych do samodzielnego projektowania i realizacji kampanii promocyjnych. Kampanie te mogą mieć charakter społeczny (non for profit) i komercyjny. W szczególności podczas zajęć omawiane są zagadnienia pozwalające na przygotowanie planu kampanii. Treści programowe: 1. Marketing – podstawowe pojęcia i przykładowy plan marketingowy 2. Analiza SWOT 3. Persona 4. Projektowania badań marketingowych na potrzeby wybranego planu komunikacji 5. Marketing mix – 5P 6. Pozycjonowanie i różnicowanie – sposoby wyróżniania się na tle konkurencji 7. Strategie komunikacji i strategie marketingu internetowego 8. Określenie narzędzi do realizacji działań – budżet i narzędzia – techniki komunikacji marketingowej; 9. Zaplanowanie zawartości komunikatów – AIDA 10. Ewaluacja 11. Przykłady dobrych praktyk – planów i realizacji kampanii promocyjnych i informacyjnych 12. Projektowanie planu kampanii promocyjnej/informacyjnej |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kotler P., Keller K. L. Marketing. Wydanie czternaste, Warszawa 2022. Nowak-Teter E., E-marketing. Skrypt dla studentów, 2023 (dostępny w Bibliotece Wydziału Politologii I Dziennikarstwa). Literatura uzupełniająca: Maciorowski A., E-Marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, samo-sedno, Warszawa 2013. Mazurek G., E-marketing. Strategia, planowanie taktyka, Warszawa 2018. Wrzosek W., Strategie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza – absolwent zna i rozumie: - rolę mediów w kształtowaniu poglądów i postaw społecznych K_W09; P6U_W; P6S_WG; P6S_WG; - zasady wykorzystywania narzędzi marketingu i public relations w procesie komunikowania; K_W21; P6U_W; P6S_WG; P6S_WK; P6S_WG; P6S_WK; Umiejętności – absolwent potrafi: - konstruować różnorodne formy przekazu w ramach komunikacji społecznej z wykorzystaniem odpowiednich zasad, metod i narzędzi, w tym technologii ICT K_U14; P6U_U; P6S_UW; P6S_UO; P6S_UW - abstrakcyjnie myśleć, analizować i syntetyzować informacje oraz formułować wnioski wraz z oceną zjawisk i - samodzielnie i innowacyjnie rozwiązywać zadania oraz problemy w pracy zawodowej związane z zastosowanie narzędzi marketingu i marketingu online; K_U19; P6U_U; P6S_UU; P6S_UW; Kompetencje społeczne – absolwent jest gotów do: - otwarcia się na nowe formy komunikowania społecznego i myślenia w sposób przedsiębiorczy K_K07; P6U_K; P6S_KK; - odpowiedzialnego wykorzystywania kompetencji komunikacyjnych (w tym językowych) w działaniach na rzecz środowiska społecznego K_K03; P6U_K; P6S_KK |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.