Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie kampanii promocyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D-LS-PKP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie kampanii promocyjnych
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu marketingu.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

3 = 90 godz., w tym 30 godz. kontaktowych z prowadzącym; 30 godz. studiowanie literatury i źródeł oraz przygotowywanie się do zajęć; 30 godz. przygotowywanie projektu.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Ocena projektu kampanii informacyjnej lub promocyjnej ze względu na następujące kryteria:

1) wykorzystana wiedza;

2) kreatywność;

3) wykonalność.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, kompetencji i umiejętności niezbędnych do samodzielnego projektowania i realizacji kampanii promocyjnych. Kampanie te mogą mieć charakter społeczny (non for profit) i komercyjny. W szczególności podczas zajęć omawiane są zagadnienia pozwalające na przygotowanie planu kampanii.

Treści programowe:

1. Marketing – podstawowe pojęcia i przykładowy plan marketingowy

2. Analiza SWOT

3. Persona

4. Projektowania badań marketingowych na potrzeby wybranego planu komunikacji

5. Marketing mix – 5P

6. Pozycjonowanie i różnicowanie – sposoby wyróżniania się na tle konkurencji

7. Strategie komunikacji i strategie marketingu internetowego

8. Określenie narzędzi do realizacji działań – budżet i narzędzia – techniki komunikacji marketingowej;

9. Zaplanowanie zawartości komunikatów – AIDA

10. Ewaluacja

11. Przykłady dobrych praktyk – planów i realizacji kampanii promocyjnych i informacyjnych

12. Projektowanie planu kampanii promocyjnej/informacyjnej

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kotler P., Keller K. L. Marketing. Wydanie czternaste, Warszawa 2022.

Nowak-Teter E., E-marketing. Skrypt dla studentów, 2023 (dostępny w Bibliotece Wydziału Politologii I Dziennikarstwa).

Literatura uzupełniająca:

Maciorowski A., E-Marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, samo-sedno, Warszawa 2013.

Mazurek G., E-marketing. Strategia, planowanie taktyka, Warszawa 2018.

Wrzosek W., Strategie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

Efekty uczenia się:

Wiedza – absolwent zna i rozumie:

- rolę mediów w kształtowaniu poglądów i postaw społecznych

K_W09; P6U_W; P6S_WG; P6S_WG;

- zasady wykorzystywania narzędzi marketingu i public relations w procesie komunikowania;

K_W21; P6U_W; P6S_WG; P6S_WK; P6S_WG; P6S_WK;

Umiejętności – absolwent potrafi:

- konstruować różnorodne formy przekazu w ramach komunikacji społecznej z wykorzystaniem odpowiednich zasad, metod i narzędzi, w tym technologii ICT

K_U14; P6U_U; P6S_UW; P6S_UO; P6S_UW

- abstrakcyjnie myśleć, analizować i syntetyzować informacje oraz formułować wnioski wraz z oceną zjawisk i

- samodzielnie i innowacyjnie rozwiązywać zadania oraz problemy w pracy zawodowej związane z zastosowanie narzędzi marketingu i marketingu online;

K_U19; P6U_U; P6S_UU; P6S_UW;

Kompetencje społeczne – absolwent jest gotów do:

- otwarcia się na nowe formy komunikowania społecznego i myślenia w sposób przedsiębiorczy

K_K07; P6U_K; P6S_KK;

- odpowiedzialnego wykorzystywania kompetencji komunikacyjnych (w tym językowych) w działaniach na rzecz środowiska społecznego

K_K03; P6U_K; P6S_KK

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0