Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PF1: Sztuka pisania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D-LS-SzP.F
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PF1: Sztuka pisania
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Na fakultet zapraszam osoby, które czują potrzebę tworzenia i chcą rozwijać swoją kreatywność.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego):

Konwersatorium - 30h

Konsultacje z prowadzącym zajęcia - 15h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć - 10h

Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 30h

Studiowanie literatury przedmiotu - 5h


Łączna liczba godzin: 90h (3 ECTS)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Konserwatorium , warsztaty grupowe, praca zaliczeniowa. Ważnym elementem wersyfikacji efektów kształcenia jest praca warsztatowa Studentów: indywidualna i grupowa, a także praca grupowa wprowadzająca elementy metody "krytyki tekstów. W ramach zajęć na pierwszym stopniu kształcenia koncentrujemy się na wprowadzaniu elementów recenzji tekstu twórczego: W1, W2, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3

Pełny opis:

Sztuka pisania - łączenie warsztatów kreatywności, elementów creative writing oraz storytellingu. Opowiadanie historii jest dziś umiejętnością kluczową dla osób chcących pracować w branży marketingowej, a kreatywność jest jedną z najpopularniejszych cech wskazywanych jako pożądana przez pracodawców. W trakcie zajęć studenci poznają techniki pobudzania wyobraźni, metody na niekonwencjonalne rozwiązywanie problemów, a także narzędzia służące do budowania ciekawych opowieści.

Literatura:

Sztuka pisania. Tajemnice warsztatu pisarstwa odsłaniają Ernest Hemingway, John Steinbeck, Kurt Vonnegut

i inni, Łódź 1996.

W. Propp, Transformacje bajek magicznych, przeł. S. Amsterdamski, "Pamiętnik Literacki" 1973, z. 1.

R. Robin, Jak napisać scenariusz filmowy, Warszawa 2015.

K. Bonda, Maszyna do pisania, Warszawa 2015.

J. Dąbała. Wokół problemów creative writing, Lublin, Wydawnictwo UMCS 2003.

Efekty uczenia się:

Po zajęciach Student:

- W1- ma podstawową wiedzę dotyczącą gatunków dziennikarskich i medialnych, poszerzoną o wiedzę z zakresu podstawowych gatunków literackich i filmowych KW16;

-W2 - ma rozszerzoną wiedzę na temat różnych form przekazu w zakresie komunikacji społecznej KW19;

-U1- potrafi samodzielnie przygotowywać zróżnicowane (różnorodne) formy dziennikarskie, a także potrafi wykorzystać narzędzia literackie w tekstach dziennikarskich KU06

- U2- ma umiejętność właściwego i trafnego werbalizowania wiedzy i opinii w pracach pisemnych i wystąpieniach ustnych oraz ich publicznej prezentacji (publicznego rozpowszechniania), potrafi przygotować twórcze teksty dziennikarskie i niedziennikarskie KU11

-U3- samodzielnie zdobywa i efektywnie wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne, potrafi zastosować narzędzia creative writing w działaniach dziennikarskich i marketingowych KU12

-U4- zna i rozumie zasady oraz wytyczne konstruowania różnorodnych przekazów w ramach komunikacji społecznej oraz potrafi je umiejscowić w obszarze współczesnej kultury KU19

-K1- zna i rozumie zasady oraz wytyczne konstruowania różnorodnych przekazów w ramach komunikacji społecznej oraz potrafi je umiejscowić w obszarze współczesnej kultury KK05;

-K2- ma świadomość konieczności stałego podnoszenia poziomu wiedzy i doskonalenia umiejętności na poziomie interdyscyplinarnym, szczególnie rozumie znaczenie kreatywności w rozwiązywaniu problemów, projektowaniu działań i poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań KK08

-K3- cechuje go krytyczna postawa wobec różnych form komunikowania społecznego, potrafi formułować własne opinie, a także przyjmować konstruktywną krytykę KK11.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Pawlak-Hejno
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0