Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura w międzynarodowym marketingu terytorialnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-KMMT-SM-2S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kultura w międzynarodowym marketingu terytorialnym
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Ogólna wiedza z zakresu marketingu terytorialnego

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe - 15 godz.

Przygotowanie do zajęć - 10 godz.

Opracowanie case study (analiza działań marketingowych wybranej instytucji kultury) - 10 godz.

Przygotowanie do zaliczenia (opracowanie projektu zaliczeniowego) - 15 godz.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

aktywność na zajęciach: udział w dyskusji, realizacja zadań grupowych K_W02, K_W08, K_K01


realizacja projektu: przeprowadzenie analizy SWOT, analizy PEST, opracowanie strategii marketingowej dla instytucji kultury uwzględniającej wymiar międzynarodowy (wymiar odbiorcy międzynarodowego lub zasięgu międzynarodowego) K_W10, K_U02, K_U04, K_K01

Pełny opis:

Cele przedmiotu:

1. Poznanie miejsca i roli kultury w międzynarodowym marketingu terytorialnym

2. Poznanie jak instytucja kultury może stanowić o przewadze konkurencyjnej miejsc (miast/regionów)

Treści merytoryczne przedmiotu:

1. Instytucja kultury - podmiotowość, zakres działalności

2. Podmioty konkurencyjne instytucji kultury (bezpośrednie, pośrednie)

3. Rola instytucji kultury w marketingu terytorialnym

4. Kultura jako instrument międzynarodowego marketingu terytorialnego

5. Kultura jako przedmiot marketingu

6. Grupy rynkowe instytucji kultury

7. Etapy opracowania strategii marketingowej z uwzględnieniem profilu działalności instytucji kultury

Literatura:

A. Pluszynska, A. Konior, Ł. Gaweł, Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, Warszawa 2020

A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Warszawa 2016

P. Kotler, Marketing, Poznań 2018

J. Karwowski, Miejsce i rola kultury w systemie instrumentów marketingu terytorialnego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Katedry Marketingu oraz Katedry Organizacji i Zarządzania, nr 6, Szczecin 2007

Literatura uzupełniająca:

P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna, Warszawa 2024

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 - Wie i rozumie jaką rolę pełni instytucja kultury w procesach współpracy międzynarodowej i inkluzji cudzoziemców w lokalnym środowisku K_W02

W02 - Wie jaką rolę pełni instytucja kultury w marketingu terytorialnym K_W02

W03 - Zna i rozumie kompetencje pracownika instytucji kultury działającej w międzynarodowym środowisku kultury K_W08

W04 - Wie jak funkcjonuje instytucja kultury (będąca jednostką prowadzoną przez organ władzy publicznej lub NGOs), której oferta skierowana jest do międzynarodowego odbiorcy K_W10

Umiejętności:

U01 - Potrafi dokonać analizy i oceny roli jaką pełni instytucja kultury w procesach integracji K_U02

U02 - Potrafi samodzielnie dokonać analizy oferty instytucji kultury oraz opracować ofertę kulturalną skierowaną do międzynarodowego odbiorcy K_U04

Kompetencje społeczne:

K01 - rozumie potrzebę poszerzania i aktualizowania wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie znaczenia kultury w międzynarodowym marketingu terytorialnym K_K01

K02 - Wyraża samodzielne opinie w debatach publicznych na temat wpływu instytucji kultury na konkurencyjność miejsc i regionów - K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Gołębiowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0