Kultura w międzynarodowym marketingu terytorialnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-KMMT-SM-2S |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura w międzynarodowym marketingu terytorialnym |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza z zakresu marketingu terytorialnego |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe - 15 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Opracowanie case study (analiza działań marketingowych wybranej instytucji kultury) - 10 godz. Przygotowanie do zaliczenia (opracowanie projektu zaliczeniowego) - 15 godz. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | aktywność na zajęciach: udział w dyskusji, realizacja zadań grupowych K_W02, K_W08, K_K01 realizacja projektu: przeprowadzenie analizy SWOT, analizy PEST, opracowanie strategii marketingowej dla instytucji kultury uwzględniającej wymiar międzynarodowy (wymiar odbiorcy międzynarodowego lub zasięgu międzynarodowego) K_W10, K_U02, K_U04, K_K01 |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: 1. Poznanie miejsca i roli kultury w międzynarodowym marketingu terytorialnym 2. Poznanie jak instytucja kultury może stanowić o przewadze konkurencyjnej miejsc (miast/regionów) Treści merytoryczne przedmiotu: 1. Instytucja kultury - podmiotowość, zakres działalności 2. Podmioty konkurencyjne instytucji kultury (bezpośrednie, pośrednie) 3. Rola instytucji kultury w marketingu terytorialnym 4. Kultura jako instrument międzynarodowego marketingu terytorialnego 5. Kultura jako przedmiot marketingu 6. Grupy rynkowe instytucji kultury 7. Etapy opracowania strategii marketingowej z uwzględnieniem profilu działalności instytucji kultury |
Literatura: |
A. Pluszynska, A. Konior, Ł. Gaweł, Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, Warszawa 2020 A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Warszawa 2016 P. Kotler, Marketing, Poznań 2018 J. Karwowski, Miejsce i rola kultury w systemie instrumentów marketingu terytorialnego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Katedry Marketingu oraz Katedry Organizacji i Zarządzania, nr 6, Szczecin 2007 Literatura uzupełniająca: P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna, Warszawa 2024 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 - Wie i rozumie jaką rolę pełni instytucja kultury w procesach współpracy międzynarodowej i inkluzji cudzoziemców w lokalnym środowisku K_W02 W02 - Wie jaką rolę pełni instytucja kultury w marketingu terytorialnym K_W02 W03 - Zna i rozumie kompetencje pracownika instytucji kultury działającej w międzynarodowym środowisku kultury K_W08 W04 - Wie jak funkcjonuje instytucja kultury (będąca jednostką prowadzoną przez organ władzy publicznej lub NGOs), której oferta skierowana jest do międzynarodowego odbiorcy K_W10 Umiejętności: U01 - Potrafi dokonać analizy i oceny roli jaką pełni instytucja kultury w procesach integracji K_U02 U02 - Potrafi samodzielnie dokonać analizy oferty instytucji kultury oraz opracować ofertę kulturalną skierowaną do międzynarodowego odbiorcy K_U04 Kompetencje społeczne: K01 - rozumie potrzebę poszerzania i aktualizowania wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie znaczenia kultury w międzynarodowym marketingu terytorialnym K_K01 K02 - Wyraża samodzielne opinie w debatach publicznych na temat wpływu instytucji kultury na konkurencyjność miejsc i regionów - K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Gołębiowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.