PF Storytelling
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-NEWM-2N-ST |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PF Storytelling |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem prowadzącego: zajęcia 10 godzin Konsultacje indywidualne 10 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną: 5 Przygotowanie do zajęć: 10 godzin Studiowanie literatury przedmiotu: 5 godzin Przygotowania się do zaliczenia: 15 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 W2 U1 U2 K1 praca na zajęciach, projekt |
Pełny opis: |
Przedmiotem dyskusji na zajęciach jest koncepcja storytellingu i zastosowanie jej w działaniach prowadzonych za pośrednictwem nowych mediów na płaszczyźnie komercyjnej, publicznej oraz społecznej. Podczas zajęć zostaną poruszone takie tematy jak: Narracja we współczesnym świecie, teorie narracji, rodzaje narracji – zarys problematyki Storytelling – wyjaśnienie pojęcia Jak budować narrację - elementy dobrej narracji Marketing narracyjny – założenia, implementacja Strategie wizerunkowe a storytelling Storytelling a marketing społeczny Polityka a opowiadanie historii Wystąpienia publiczne, autopromocja Storytelling w nowych mediach, digital storytelling Perspektywy rozwoju storytellingu |
Literatura: |
M. Loba, Wokół narracyjnego zwrotu. Szkice krytyczne, Poznań 2013. W. Propp, Morfologia bajki magicznej, Kraków 2011. E. Mistewicz, Marketing narracyjny. Jak budować historie, które się sprzedają, Gliwice 2013. Badania narracyjne w psychologii, red. M. Straś-Romanowska, B. Bartosz, M. Żurko, Warszawa 2010. P. Tkaczyk, Narratologia, Warszawa 2017. New narratives. Stories and Storytelling in the Digital Age, eds. R. Page, B. Thomas, 2011. C. Gallo, Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością, Kraków 2011. Branigan E., Schemat fabularny, tłum. J. Ostaszewski, [w:] Kognitywna teoria filmu. Antologia przekładów, red. J. Ostaszewski, Kraków 1999. |
Efekty uczenia się: |
W1 student zna podstawowe pojęcia z zakresu teorii narracji, rozumie pojęcie storytellingu K_W01 K_W02 W2 student zna sposoby wykorzystania storytellingu w różnych sferach aktywności z wykorzystaniem nowych mediów K_W05 U1 student potrafi zastosować zdobytą wiedzę z zakresu storytellingu do wybranych przykładów K_U03 K_U04 U2 student ma umiejętność analizy wybranych zjawisk oraz prezentacji wyników badań w różnych formach K_U06 K1 student rozumie znaczenie nowych mediów we współczesnym świecie, potrafi analizować nowe sposoby tworzenia komunikatów w oparciu o koncepcję storytellingu K_K03 K_K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Pataj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.