Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PF Storytelling

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-NEWM-2N-ST
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PF Storytelling
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem prowadzącego:


zajęcia 10 godzin


Konsultacje indywidualne 10 godzin

Czas poświęcony na pracę indywidualną: 5

Przygotowanie do zajęć: 10 godzin

Studiowanie literatury przedmiotu: 5 godzin

Przygotowania się do zaliczenia: 15 godzin





Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 W2 U1 U2 K1 praca na zajęciach, projekt

Pełny opis:

Przedmiotem dyskusji na zajęciach jest koncepcja storytellingu i zastosowanie jej w działaniach prowadzonych za pośrednictwem nowych mediów na płaszczyźnie komercyjnej, publicznej oraz społecznej.

Podczas zajęć zostaną poruszone takie tematy jak:

Narracja we współczesnym świecie, teorie narracji, rodzaje narracji – zarys problematyki

Storytelling – wyjaśnienie pojęcia

Jak budować narrację - elementy dobrej narracji

Marketing narracyjny – założenia, implementacja

Strategie wizerunkowe a storytelling

Storytelling a marketing społeczny

Polityka a opowiadanie historii

Wystąpienia publiczne, autopromocja

Storytelling w nowych mediach, digital storytelling

Perspektywy rozwoju storytellingu

Literatura:

M. Loba, Wokół narracyjnego zwrotu. Szkice krytyczne, Poznań 2013.

W. Propp, Morfologia bajki magicznej, Kraków 2011.

E. Mistewicz, Marketing narracyjny. Jak budować historie, które się sprzedają, Gliwice 2013.

Badania narracyjne w psychologii, red. M. Straś-Romanowska, B. Bartosz, M. Żurko, Warszawa 2010.

P. Tkaczyk, Narratologia, Warszawa 2017.

New narratives. Stories and Storytelling in the Digital Age, eds. R. Page, B. Thomas, 2011.

C. Gallo, Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością, Kraków 2011.

Branigan E., Schemat fabularny, tłum. J. Ostaszewski, [w:] Kognitywna teoria filmu. Antologia przekładów, red. J. Ostaszewski, Kraków 1999.

Efekty uczenia się:

W1 student zna podstawowe pojęcia z zakresu teorii narracji, rozumie pojęcie storytellingu K_W01 K_W02

W2 student zna sposoby wykorzystania storytellingu w różnych sferach aktywności z wykorzystaniem nowych mediów K_W05

U1 student potrafi zastosować zdobytą wiedzę z zakresu storytellingu do wybranych przykładów K_U03 K_U04

U2 student ma umiejętność analizy wybranych zjawisk oraz prezentacji wyników badań w różnych formach K_U06

K1 student rozumie znaczenie nowych mediów we współczesnym świecie, potrafi analizować nowe sposoby tworzenia komunikatów w oparciu o koncepcję storytellingu K_K03 K_K06

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Pataj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0